Saturday 10 April 2010

مخالفت با تبدیل قرار بازداشت میلاد فدایی پس از چهارماه بازداشت موقت


پس از گذشت بیش از چهار ماه از بازداشت میلاد فدایی، با تبدیل قرار این فعال دانشجویی موافقت نشد. دادگاه اين فعال دانشجویی پس از چهار ماه بازداشت موقت هنوز تشکیل نشده و دادستان با تبدیل قرار بازداشت وی به وثيقه یا کفالت موافقت نکرده است. وی بیش از ۳۵ روز از بازداشتش را در بند ۲۰۹ زندان اوین مبحوس بود و پس از آن تا امروز در بند ۳۵۰ زندانی است.
وی تاکنون تنها دو ملاقات حضوری با خانواده‌اش داشته است. اتهام اولیه او «ارتباط با منافقین» بود که پس از مدتی به «تبلیغ علیه نظام» تبدیل شد. میلاد فدایی دانشجوی مهندسی معدن دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب روز ۱۱ آذر ماه سال گذشته در منزلش توسط پنج تن از ماموران لباش شخصی با حکم دادگاه انقلاب پس از تفتیش منزل و توقیف کتاب‌ها و هارد کامپوترش دستگير شد.
این فعال دانشجویی، در اسفندماه نامه‌ای را همزمان با تولد ۲۱ سالگی‌اش نوشت. در قسمتی از این نامه آمده است: چقدر دوست داشتم که آغاز بیست و یکمین سال زندگی پر فراز و نشیب خود را در کنار شما جشن بگیرم و با دلی شاد و پر صلابت سال جدید را با یکدیگر و برای یکدیگر آغاز کنیم . اما حیف که دست سرد زندان پای پوینده را هم بسته و غم دوری از شما و خانواده ، راه بر مرغ نگاهم بسته
منبع:
کمیته گزارشگران حقوق بشر

No comments:

Post a Comment