Friday 23 April 2010

اجرای احکام نیما نحوی و حسین جلیل نتاج، دو تن از فعالین دانشجوئی در بابل

در ادامه ی برخورد نهادهای امنیتی و قضائی با دانشجویان در شمال کشور، صبح روز سه شنبه 31 فرورودین ماه نیما نحوی، دانشجوی چپ گرای دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و حسین جلیل نتاج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی بابل برای گذراندن دوران محکومیت شان، ملزم شدند خود را به زندان متی کلای بابل معرفی نمایند.

این دو فعال دانشجوئی به ۱۰ ماه حبس تعزیری و ۱ سال محرومیت از تحصیل محکوم شدند.به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، نیما نحوی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی، در حوادث پس از انتخابات به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و حسین جلیل نتاج به اتهام واهی بمب گذاری در دانشگاه علوم پزشکی بابل در زندان اداره اطلاعت ساری و بابل بازداشت بودند.


گفتنی است تعداد دانشجویان دربند زندان متی کلای بابل به ۵ تن رسیده است. پیش از این محسن برزگر (دبیر فرهنگی سابق دانشگاه صنعتی نوشیروانی) و ایمان صدیقی (دبیر سیاسی سابق دانشگاه نوشیروانی) به همراه محمد اسماعیل زاده دانشجوی دانشگاه پیام نور بابل دوران محکومیت شان را در زندان متی کلای بابل می گذراندند.

چندی پیش محسن برزگر در زندان متی کلا توسط مجرمین خطرناک مورد ضرب و شتم قرار گرفت و راهی بهداری زندان شد و همچنین ایمان صدیقی در اثر فشارهای ناشی ازبازجوئی دچار خونریزی معده شد که تا کنون خانواده های این دو دانشجو موفق به تماس با فرزندانشان نشدند.به گزارش این خبر به نقل از منابع آگاه حال این دو دانشجو وخیم گزارش شده است و هم چنین مسئولین دادگستری بابل از اعطای مرخصی استعلاجی ممانعت می کنند
منبع: دانشجو نیوز

No comments:

Post a Comment