Tuesday 6 April 2010

رییس دانشگاه تهران تغییر می کند

غلام‌‌حسین الهام، عضو حقوق‌دان شورای نگهبان و وزیر سابق دادگستری از جمله گزینه‌هایی است که شانس بالایی برای ریاست دانشگاه تهران دارد
آخرین تصمیم‌گیری‌ها در نهادهای مرتبط با مدیریت دانشگاه تهران حاکی از آن است که رئیس این دانشگاه بزودی تغییر خواهد کرد

به گزارش «فردا»، بر اساس مذاکرات و تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه تهران بزودی تغییر خواهد کرد.

در همین رابطه، یک منبع آگاه جانشینان احتمالی فرهاد رهبر را معرفی کرد.

این منبع نزدیک به دولت به «فردا» گفت که غلام‌‌حسین الهام، عضو حقوق‌دان شورای نگهبان و وزیر سابق دادگستری از جمله گزینه‌هایی است که شانس بالایی برای ریاست دانشگاه تهران دارد.

غلام‌حسین الهام پیش از حضور در دولت نیز حضور فعالی در دانشگاه تهران داشت که کماکان نیز ادامه دارد.

الهام دارای مدرک کارشناسی حقوق قضایی از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس و دکترای حقوق جزا و جرم‎شناسی از دانشگاه تربیت مدرس است. او، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است و پیش از آن سخنگوی شورای نگهبان و مدتی نیز سخنگوی قوه قضائیه بوده‌است.

هم‌چنین این منبع آگاه می‌افزاید که عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان نیز دیگر گزینه‌ی جانشینی رئیس فعلی دانشگاه تهران است.

وی نیز از جمله اساتید دانشگاه تهران است که پیش از این، قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان بود.

فرهاد رهبر در سال 1338 در سمنان متولد شد و پیش از ریاست دانشگاه تهران، ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاونت احمدی‌نژاد در دولت نهم را بر عهده داشت. وی پیش از انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از سوی محمود احمدی‌نژاد، استعفا داد.

از جمله اقدامات خبرساز رهبر می‌توان به تغییر گیت‌های ورودی دانشگاه تهران و طرح یونیفرم برای دانشجویان اشاره کرد.

سی‌ و یکمین رئیس دانشگاه تهران در طول ریاست خود، با حمله به کوی دانشگاه پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم نیز مواجه بود که گزارش مجلس شورای اسلامی در این رابطه تنظیم شده است.

محسن کوهکن، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفته بود که نیروهای انتظامی با درخواست فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه تهران وارد کوی دانشگاه شده بودند؛ سخنانی که فرهاد رهبر آن را تکذیب کرد و اعلام داشت در آن شب هیچ کدام از مسئولان کوی دانشگاه حضور نداشتند
منبع: تابناک

No comments:

Post a Comment