Friday 9 April 2010

برپایی تظاهرات گسترده و اعتراضی در کپنهاگ توسط کمیتۀ جهانی حمایت از حقوق درویشان و دانشجویان ایران


کمیتۀ جهانی حمایت از حقوق درویشان و دانشجویان ایران در راستای اعمال فشار مجدد ایادی و عناصر وزارت اطلاعات بر پیروان طرایق درویشی در ایران با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی اعلام می دارد : این کمیته در اعتراض نسبت به تضییع حقوق اقلیتهای مذهبی در ایران ضمن تماس با خبرگزاریها و مطبوعات و رسانه های سمعی - بصری اقدام به برپایی تظاهرات گسترده و بزرگی در کپنهاگ میکند ، تا با پخش گسترده اطلاعیه های روشنگرانه به زبانهای دانمارکی و انگلیسی، ماهیت سیاه دستگاه خشونت و سرکوب در ایران را در مقابل افکار عمومی مردم دانمارک افشاء نماید.
متن این بیانیه مطبوعاتی به گزارش خبرگزاری "در داخل ایران" به شرح زیر است :
دستگاه سرکوب و فشار ، و عناصر و ایادی "اطلاعات" در شهرهای مختلف ایران همچنان به ایجاد تضییقات مختلف برای دراویش سلسله گنابادی مشغول هستند. اخیرا در بهبهان از مسئول برگزاری مجالس درویشی خواسته اند که نسبت به تعطیلی و متوقف ساختن این مجالس که در منزل مسکونی خود او برگزار میشود تعهد بدهد.
مسئول مزبور نسبت به احضار تلفنی و غیرقانونی خود اعتراض کرده، اما ماموران سرکوبگر و از خدا بیخبر و نامسلمان مزبور از او خواسته اند تا به محضرخانه برود و در آنجا یک تعهدنامه کتبی برای بستن همیشگی این مجالس هفتگی درویشی در خانه خود اقدام کند.
گویا این ایادی ظلم و بیداد توجه ندارند که عواقب ستمگریها و سرکوبگریهایشان - که دامن اقشار مختلف جامعه ایرانیان را از درویش و دانشجو و کارگر و کارمند و کشاورز و معلم و و استاد و سایر اقشار و طبقات را گرفته - آبروی برای آنها در جهان باقی نمیگذارد.
کمیته جهانی حمایت از دراویش و دانشجویان ایران در عکس العمل نسبت به این موضوع ضمن تماس با خبرگزاریها و مطبوعات و رسانه های سمعی و بصری اقدام به برپایی تظاهرات گسترده و بزرگی در کپنهاگ میکند ، تا با پخش گسترده اطلاعیه های روشنگرانه به زبانهای دانمارکی و انگلیسی، ماهیت سیاه این دستگاه خشونت و سرکوب را در مقابل افکار عمومی مردم دانمارک افشاء نماید. نظیر این اقدام به صورت زنجیره ای در سایر شهرهای کشورهای آزاد جهان برپا خواهد شد.

کمیته جهانی حمایت از حقوق دراویش و دانشجویان ایران
فروردین ماه ۱۳۸٩ بروکسل - تورنتو - واشنگتن

No comments:

Post a Comment