Wednesday 21 April 2010

صدور حکم سه سال حبس قطعی برای محمد پور عبدالله


محمد پور عبدالله، از دانشجویان طیف چپ، بر اساس صدور رای دادگاه تجدید نظر محکوم به تحمل سه سال حبس قطعی شده است. پیش‌تر شعبه‌ی پانزدهم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، این فعال دانشجویی دانشگاه تهران را به اتهام "اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور" و "فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران" مجموعا به شش سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.
محمد مصطفایی، وکیل پورعبدالله در گفتگو با بامدادخبر، با اعلام نقض حکم اولیه موکلش از سوی شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران و کاهش آن به سه سال حبس تعزیری، عنوان کرد که هم‌اکنون این حکم به شعبه ششم اجرای احکام ابلاغ شده است و موکلش از این پس می‌تواند هم چون سایر زندانیان از شرایط مرخصی استفاده کند. مصطفایی هم چنین ابراز امیدواری کرد که در هفته‌های آینده با سپری شدن نیمی از مدت محکومیت موکلش، وی بتواند از آزادی مشروط و یا عفو برخوردار شود.
محمد پورعبدالله، دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه تهران، که از دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب به شمار می رود، بیست‌و‌چهارم بهمن ماه سال ۸۷، هم زمان با بازداشت علیرضا داوودی، دانشجوی آزادی خواه و برابری طلبی که در تاریخ 5 مردادماه سال 88 به طرز مشکوکی جان باخت؛ در منزل‌اش در تهران دستگیر و بیش از یک ماه را در سلول انفرادی بند 209 نگه‌داری شد و پس از آن در روز بیست و هشتم اسفند او را به زندان قزل‌حصار منتقل کردند. شایان ذکر است نگهداری وی در زندان قزل حصار در شرایطی صورت می‌گیرد، که این زندان در طبقه بندی سازمان زندان ها محل نگهداری مجرمانی با جرایم شرارت، قتل، تجاوز و... می‌باشد
منبع:
خبرگزاری هرانا

No comments:

Post a Comment