Tuesday 27 April 2010

محسن غمين به دو سال حبس تعزيری محکوم شد


محسن غمين فعال دانشجويی سوسياليست مقطع کارشناسی رشته ی مهندسی عمران که در دانشگاه پلی تکنيک تهران تحصيل می کند در دادگاه انقلاب به اتهام شرکت در مراسم ۱۶ آذر سال ۱۳۸۶ محاکمه شده است و در اين محاکمه با اتهاماتی مانند "تبليغ و تبانی عليه نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران" روبه رو بوده است.

شایان ذکر است وی در پی بازداشت های جمعی و سازمان یافته ی فعالین دانشجویی در آذرماه سال 86 که دستکم 30 تن از دانشجویان چپ بازداشت شدند، دستگیر و در دوران حبس تحت شکنجه های شدید جسمی و روحی قرار گرفت. وی اوایل بهمن ماه همان سال با تودیع وثیقه ی 80 میلیونی از زندان اوین آزاد شد.

قاضی مقيسه که اين روزها با صدور احکام متعدد و البته غير عادلانه و غير انسانی به چهره ای شناخته شده در فضای خبری و رسانه ای تبديل شده است رياست اين دادگاه را بر عهده داشته و اين فعال دانشجويی را به ۲ سال حبس تعزيری محکوم کرده است. لازم به ذکر است به دليل حساسيت شديد قاضی مقيسه بر روی وکلای حقوقی و صدور حکم سنگين تر برای فعالان سياسی در صورت اخذ وکيل مدافع، اين فعال دانشجويی به ناچار بدون وکيل مدافع در دادگاه شرکت کرده و قادر به ارائه هيچگونه دفاع حقوقی از خود نبوده است
منبع:
دانشجونیوز

No comments:

Post a Comment