Thursday 29 April 2010

ممانعت از آزادی جهانگیر عبداللهی و احضار مهدی تاجیک دیگر دانشجوی دانشگاه تهران


جهانگیر عبداللهی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران با گذشت بیش از سه ماه از زمان بازداشتش همچنان در زندان اوین به سر می برد. دادگاه با وثیقه ی 50 میلیون تومانی برای آزادی این دانشجو پیش از عید موافقت نموده ولی مامورین امنیتی وزارت اطلاعات تاکنون مانع از آزادی و ابلاغ وثیقه وی به زندان اوین شده اند. این فعال دانشجویی هم اکنون در بند 350 در وضعیت بلاتکلیفی به سر می برد.

پیش از این نیز اخبار مختلف از فشارهای زیاد بر این فعال دانشجویی حکایت داشته ایت. جهانگیر عبداللهی بارها تهدید به اعدام شده و بازجویان اظهار داشته‌اند وی را "مثل احسان فتاحیان اعدام خواهند کرد."

گفتنی ست که عبداللهی از مسلمانان کرد اهل تسنن است.

هم چنین بنا بر گفته برخی از دانشجویان دانشگاه تهران مهدی تاجیک دانشجوی فوق لیسانس دانشگاه تهران هفته جاری به دادگاه انقلاب احضار شده است. هنوز از جزئیات این احضار خبری در دست نمی باشد.

این فعال مطبوعاتی، در پی دستگیری های گسترده پس از وقایع روز عاشورا توسط نیروهای امنیتی در منزل خود دستگیر و بعد از جابجایی مکرر از چند زندان امنیتی مختلف نهایتا اواخر سال گذشته به بند عمومی 350 زندان اوین منتقل و چند روز مانده به نوروز با قرار وثیقه از زندان اوین مرخص شد. مهدی تاجیک پیش از این نیز در اوایل سال 85 توسط نیروهای امنیتی دستگیر و ماه ها در بازداشت به سر برده است. تاجیک در همان سال توسط دادگاه انقلاب به 2.5 سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

گفتنی است تاجیک از فعالان عرصه خبری و خبرنگار یکی روزنامه های توقیف شده است
منبع:
خبرگزاری هرانا

No comments:

Post a Comment