Friday 9 April 2010

بیست ودوم فروردین ؛ محاکمه یک درویش در دادگستری گناباد

در پی دفن پیکر دراویش در مزار سلطانی بیدخت ، حقیقی متصدی این مکان متبرکه ، از سوی مقامات تعقیب دادسرای شهرستان گناباد تحت عنوان اتهامی ” دفن اموات در محل ممنوعه ” مورد پیگرد قضایی قرار گرفت و با کیفرخواست دادستانی ، روز ۲۲ فروردین در شعبه ۱۰۱ دادگاههای جزایی محاکمه می شود .
به گزارش سایت مجذوبان نور ؛ چندی قبل نیز حجه الاسلام علی موحدی راد ، دادستان شهرستان گناباد براساس نامه های محرمانه فرمانداری و اداره اطلاعات ، آقای حقیقی را به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق دفن اموات در محل ممنوعه تحت تعقیب قضایی قرار داد و دادگاه جزایی این شهرستان ، حکم محکومیت ۴ ماه حبس تعلیقی برای این درویش گنابادی صادر کرد. تجدید نظرخواهی این درویش نعمت اللهی گنابادی نیز موثر نبود و شعبه ۱۲ دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی این حکم را تأیید کرد .
گفتنی است در اسفند ماه سال گذشته ، شبکه بهداشت شهرستان گناباد براساس نامه های محرمانه اداره اطلاعات و فرمانداری این شهرستان مبنی بر ممانعت از دفن اموات در این مکان به دلیل جلوگیری از تردد دراویش در بیدخت ، طی مصوبه ای ضمن اهانت به مزار متبرک سلطانی ، دفن اموات در این محل را ممنوع اعلام کرد
منبع: در داخل ایران

No comments:

Post a Comment