Thursday 8 April 2010

بهاره هدایت کاندید جایزه دانشجویی صلح


بهاره هدایت، کاندید جایزه دانشجویی «صلح» اتحادیه سراسری دانشجویان اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۰ شد. خانم هدایت، از سوی ۴۵ اتحادیه دانشجویی از ۳۷ کشور مختلف جهان، نامزد دریافت این جایزه شده است.
اتحادیه سراسری دانشجویان اروپا اعلام کرده است که وضعیت دانشجویان ایران را مدنظر دارد و بارها برخوردهای دولت جمهوری اسلامی با فعالیت‌های دانشجویی را محکوم کرده است. بهاره هدایت با ۱۶ مورد اتهامی روبرو است.

در بیانیه این اتحادیه آمده که خانم هدایت با وجود فشارهای وارده در زندان و تحمل سلول انفرادی، تاکنون از مبارزه دست برنداشته است. بهاره هدایت، فعال دانشجویی که ۱۰ دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت شده است، با ۱۶ مورد اتهامی روبرو است. خانم هدایت پیش از این به جرم شرکت در تجمعی در سال ۱۳۸۵ از سوی دادگاه انقلاب به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده بود. وی در تیرماه سال ۱۳۸۷ نیز به همراه محمد هاشمی، دیگر فعال دانشجویی، بازداشت و مدتی را در زندان به‌سر برده بود. همزمان با آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در ایران و افزایش اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات، فشار‌ها بر جنبش دانشجویی افزایش یافته است. در این مدت بسیاری از دانشجویان به کمیته‌های انضباطی احضار و با محرومیت‌هایی مواجه شده‌اند.
منبع: کمیته گزارشگران حقوق بشر

No comments:

Post a Comment