Saturday 3 April 2010

دیدار اعضای جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی با خانواده محرومین از تحصیل زندانی

جمعی از اعضای جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی در روزهای تعطیلات عید نوروز به دیدار خانواده‌های محرومین از تحصیل زندانی رفتند و با دلجویی از آنان، خواستار آزادی بی قید و شرط این دانشجویان محروم از تحصیل شدند.

دقایقی قبل از تحویل سال نو، اعضای جمعیت در منزل نوید خانجانی؛ فعال حق تحصیل و از اعضای موسس جمعیت مبارزه با تحصیلی در اصفهان حضور پیدا کردند. همچنین سوم فروردین ماه، دیگر اعضای جمعیت با حضور در منزل سما نورانی، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه سهند تبریز با خانواده وی دیدار کردند. اعضای جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی در این دیدارها خواستار آزادی بی قید و شرط نوید خانجانی، ایقان شهیدی، سما نورانی، درسا سبحانی و تمامی فعالان حق تحصیل و دانشجویی شدند.
نوید خانجانی، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر و از اعضای موسس جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی است که در روز 11 اسفند در منزلش دستگیر شده بود. وی همچنین به دلیل اعتقاد به آیین بهایی از تحصیل در دانشگاه محروم شده و در سال‌های اخیر فعالیت‌های چشمگیری را در زمینه حق تحصیل انجام داده است.
درسا سبحانی، فعال کمپین یک‌میلیون امضا و فعال حق تحصیل نیز حدود ساعت ۱۰ صبح روز ۱۶ اسفند در منزلش در ساری بازداشت شده بود. ایقان شهیدی، شهروند محروم از تحصیل بهایی و سما نورانی، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه سهند تبریزهر دو از فعالان حق تحصیل بودند که در روز 12 اسفند 1388، به ترتیب در کرمانشاه و شیراز بازداشت شده بودند
منبع: کمیته گزارشگران حقوق بشر

No comments:

Post a Comment