Tuesday 11 May 2010

سازمان عفو بین الملل با چاپ و انتشار پوستر خواستار آزادی مجید توکلی شد

سازمان عفو بین الملل ضمن چاپ پوستر و پست کارت تبلیغاتی منقش به تصویر مجید توکلی، با این دانشجوی زندانی اعلام همبستگی کرده است.
سازمان عفوبین الملل در تاریخ 3 مه سال 2010 برای اعلام همبستگی با مجید توکلی یک پوسترطراحی کرده و بر روی وب سیات خود قرار داده است. در این پوستر تبلیغاتی از حامیان خود درخواست کرده تا با امضا و تائید محتویات و مندرجات این پوستر، آنرا برای ریاست قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران پست کنند.
در این پوستر در توضیحی کوتاه آمده است: "مجید توکلی، دانشجوی کشتی سازی، 24 ساله و یکی از رهبران دانشجویان ایران است که در تاریخ 7 دسامبر به هنگام خروج از دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران و پس آنکه مورد ضرب و شتم قرار گرفت بازداشت شد. تنها به این علت که در مراسم اعتراضی صلح آمیز سخنرانی کرده بود. این تظاهرات بخشی از اعتراضات به انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری در سال گذشته بود.
یک روز پس از بازداشت، تصاویر وی در حالی که پوششی زنانه بر سر داشت در وب سایت های حامی دولت منتشر شد، ظاهرا این اقدام به قصد تحقیر وی صورت پذیرفته بود. در پی آن صدها نفر از مردان ایرانی در همبستگی با مجید عکس های خود را در حالی که پوشش زنانه بر سر کرده بودند بر روی سایت های اینترنتی منتشر ساختند. مجید متعاقبا به اتهام توهین به مقامات، فعالیت تبلیغی علیه نظام و تجمع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی به هشت سال و شش ماه حبس محکوم شد. او یک زندانی سیاسی است.
ده ها تن از دانشجویان در مراسم 16 آذرماه، که در سراسر کشور بر پا گردید، بازداشت شدند. بعضی آزاد شده ولی تعداد نامعلومی از ایشان کماکان در بازداشت به سر می برند و به زندان محکوم گردیده اند. در بخش دیگری از این پوستر نامه ای خطاب به ریاست قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران آمده است. سازمان عفو بین الملل اقدام به چاپ و انتشار این پست کارت نموده و از حامیان خود خواسته است تا با امضا این پست کارت آنرا به دفتر ریاست قوه قضائیه ارسال نمایند. ترجمه این نامه خطاب به لاریجانی به شرح زیر است:
عالی جناب.... من عمیقا متاسف و نگرانم از اینکه مجید توکلی، زندانی سیاسی، تنها به علت فعالیت مسالمت جویانه خود به منظور استیفای حق آزادی بیان و گردهم آیی مسالمت آمیز در زندان نگهداری می شود. من از شما می خواهم تا آزادی سریع و بدون قید و شرط او را تضمین نمایید، و دستور دهید تا گزارشات موجود مبنی بر شکنجه وی در زمان بازداشت اش مورد تحقیق بی طرفانه و عادلانه قرار گیرد. همچنین بنا بر تعهد دولت جمهوری اسلامی ایران به ماده 21 کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی، از شما می خواهم تا به معترضین حق تظاهرات و گردهم آیی مسالمت آمیز اعطا شود
منبع:
دانشجونیوز

No comments:

Post a Comment