Friday 14 May 2010

تداوم انفرادی عبدالله یوسف‌زادگان،دانشجوی المپیادی پس از دوماه بازداشت

تاکنون 185 دانشجوی المپیادی و تعدادی از فارغ‌التحصیلان مدارس فرهنگ کشور با امضای نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به ریاست قوه قضاییه خواستار آزادی فوری عبدالله یوسف‌زادگان شده‌اند و تعداد زیادی از دوستان وی با اتشار یادداشت‌هایی به بازداشت او اعتراض کرده‌اند.
یوسف زادگان که با گذشت دو ماه از بازداشت هنوز در سلول انفرادی به سر می‌برد، پس از بازداشت به دلایل نامعلوم به بازداشتگاهی در مشهد منتقل شد و ۲۰ روز پیش مجددا به بند ۲۰۹ زندان اوین در تهران منتقل گشت و بازجویی‌هایش ادامه دارد.
به گفته خانواده یوسف‌زادگان وی در سلامت کامل به سر می‌برد اما دچار کاهش وزن شده‌است و در شرایطی که هیچ اتهامی را به خود وارد نمی‌داند از تداوم بازجویی‌های تکرارشونده و ایجاد وقفه در تحصیلات دانشگاهی‌اش ناراضی است.

گفتنی است تاکنون ۱۸۵ دانشجوی المپیادی و تعدادی از فارغ‌التحصیلان مدارس فرهنگ کشور با امضای نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به ریاست قوه قضاییه خواستار آزادی فوری عبدالله یوسف‌زادگان شده‌اند و تعداد زیادی از دوستان وی با اتشار یادداشت‌هایی به بازداشت او اعتراض کرده‌اند.

عبدالله یوسف‌زادگاه از نخبگان فرهنگی کشور، دارنده مدال طلای المپیاد ادبی و دانشجوی ممتاز کارشناسی ارشد حقوق در دانشگاه علامه طباطبایی است

منبع: دانشجو نیوز

No comments:

Post a Comment