Tuesday 4 May 2010

برگزاری جلسه دوم دادگاه محمد یوسف رشیدی، دانشجوی سوسیالیست پلی‌تکنیک

جلسه دوم دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد یوسف رشیدی، دانشجوی سوسیالیست پلی تکنیک، ظهر روز گذشته 13 اردی بهشت ماه، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، در این جلسه که به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار شد، اتهام این دانشجو، "فعالیت تبلیغی علیه نظام اسلامی از طریق ارتباط با گروه‌های معاند" و "شرکت در اغتشاشات و تجمعات غیرقانونی" عنوان شد. رشیدی با تایید اظهارات خود در بازجویی‌ها و بازپرسی بار دیگر اتهامات خود را رد کرد. در این جلسه هم چنین وکلای این دانشجو، مریم دارایی و امیرسالار داوودی درخصوص ارتباط متهم با سازمان مجاهدین خلق، از وی دفاع کرده و عنوان داشتند هیچ سند و مدرکی دال بر این اتهام وجود ندارد.
وکلا هم چنین اظهار داشتند در جریان رخدادهای اخیر هیچ‌گونه همکاری از سوی موکل با سازمان مجاهدین خلق صورت نگرفته است. در خصوص شرکت در تجمعات، وکلا با استناد به دفاعیات موکل در بازپرسی، شرکت وی در راهپیمایی‌های روز قدس و سیزده آبان را با توجه به اینکه این راهپیمایی‌ها قانونی بوده و هرساله برگزار می‌شده و فعل مجرمانه‌ای از سوی متهم در این راهپیمایی‌ها رخ نداده، مصداق شرکت در تجمعات و اغتشاشات غیرقانونی ندانسته و اتهام اخیر را نیز وارد ندانستند.
قاضی پیرعباسی با اشاره به حضور متهم در تجمع دانشجویان پلی‌تکنیک در مخالفت با دفن قربانیان جنگ در دانشگاه در اسفند ۸۷ ، اظهار داشت متهم هم چنان به فعالیت‌های سابق خود ادامه داده و به نظر نمی‌رسد وی متنبه شده باشد. رشیدی در دفاع از خود، گفت: حضور در تجمعات دانشجویی مساله‌ای است که باید در دانشگاه به آن رسیدگی شود و من به دلیل حضور در آن تجمع و سایر فعالیت‌های دانشجویی چهار ترم از تحصیل محروم و ۱۰۸ روز در زندان بوده‌ام. جلسه دادگاه پس از استماع دفاعیات متهم و وکلا پس از حدود نیم ساعت پایان یافت. حکم دادگاه طی چند روز آینده صادر خواهد شد. گفتنی است سقف مجازاتی که قانون برای عنوان اتهامی فعالیت تبلیغی علیه نظام اسلامی مقرر داشته، یک سال حبس تعزیری است. گفتنی است محمد یوسف رشیدی، ششم آذرماه با حکم دادسرای انقلاب شهرستان نوشهر در منزل پدری‌اش بازداشت شد. این فعال دانشجویی، ابتدا به بازداشتگاه اداره‌ی کل اطلاعات مازندران در ساری(بازداشتگاه کچویی) منتقل شده و سپس به زندان اوین انتقال داده شد. وی در شام‌گاه ۲۴ اسفند با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد
منبع:
خبرگزاری هرانا

No comments:

Post a Comment