Thursday 20 May 2010

دوازده سال حبس برای دو دانشجوی زندانی

پویا قربانی، از سوی دادگاه انقلاب به شش سال حبس تعزیری محکوم شده‌ است. وی که هم‌اکنون در بند ۳۵۰ اوین، زندانی است به همراه همسر و برادر خود بازداشت شده بود. شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب همسر وی را نیز به ۳۰ ماه حبس تعلیقی محکوم کرده‌ است.جرس نیز از تایید حکم شش سال حبس تعزیری برای مجید دری، دانشجوی محروم از تحصیل خبر داده‌است. دادگاه بدوی، این دانشجوی زندانی را به ۱۱ سال حبس محکوم کرده بود. به گفته منیژه محمدی، وکیل مجید دری، موکلش باید پنج سال از حبسش را در شهرستان ایذه بگذراند. این فعال دانشجویی به اتهام «فعالیت مستمر با گروه نفاق» به پنج سال حبس در تبعید به شهرستان ایذه و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شده‌ است. حکم پنج سال حبس که وی به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» در دادگاه بدوی به آن محکوم شده بود، در دادگاه تجدیدنظر لغو شده‌ است. وکیل مجید دری با بیان اینکه «هیچ» مدرکی برای همکاری موکلش و سازمان مجاهدین خلق وجود ندارد، گفت: «در صحبت‌های که با قضات داشتیم، قبول کرده بودند و می‌دانستند که مجید بی‌گناه است، اما در نهایت رای صادره این چنین شد.»
مجید دری، دانشجوی محروم از تحصیل و عضو شورای دفاع از حق تحصیل، روز ۱۸ تیر ماه سال گذشته بازداشت شد. در نزدیک به یکسال گذشته شمار زیادی از دانشجویان منتقد بازداشت و به احکام سنگین حبس محکوم شده‌اند. ۱۱ سال حبس برای دو زندانی متهم به محاربه
شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب معصومه یاوری، از زندانیان سیاسی اخیر را به هفت سال حبس تعزیری محکوم کرد و برای زهرا جباری، از دیگر زنان زندانی سیاسی نیز حکم چهار سال حبس تعزیری صادر کرد.

معصومه یاوری باید مدت حبس خود را در زندان رجایی‌شهر سپری کند. این دو زندانی که در اعتراضات اخیر بازداشت شده‌اند، در کیفرخواست نماینده دادستان، به محاربه متهم شده بودند.

گزارش‌های رسیده همچنین حاکی از تائید حکم چهار سال حبس تعزیری برای مهدی کریمیان، فعال سیاسی است. این فعال سیاسی که از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده بود، در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد
منبع: اینساید اف ایران

No comments:

Post a Comment