Saturday 22 May 2010

فراخوان دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت برای برگزاری مراسم سالگرد شهادت کیانوش آسا

دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت قصد دارند تا روز سه شنبه 11 خرداد مراسمی گسترده برای اوّلین سالگرد شهادت مهندس کیانوش آسا (دانشجوی دانشگاه علم و صنعت و از شهدای جنبش سبز ایران) برگزار کنند. این مراسم، روز سه شنبه 11 خرداد ماه ساعت 12 ظهر از روبروی دانشکده ی مهندسی شیمی (دانشکده ی محلّ تحصیل شهید آسا) شروع خواهد شد و دانشجویان سبز با سر دادن شعار و راهپیمایی، مراسم را در پارک شهید آسا خاتمه خواهند داد. (پارک شهید آسا نام مکانی است بین سلف پسران و سلف اساتید دانشگاه علم و صنعت، که پارسال در مراسم عزاداری دانشجویان سبز برای کیانوش آسا به نام ایشان نام گذاری شد)
بر این اساس دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت قصد دارند 2 هفته زودتر از سالروز شهادت کیانوش آسا (25 خرداد) به استقبال این روز رفته و در مراسمی مسالمت آمیز و باشکوه یاد و خاطر این شهید راه آزادی را گرامی بدارند.


لازم به یادآوری است کیانوش آسا متولد 29 اسفند سال 1362 دانشجوی فعّال و برجسته کارشناسی مهندسی شیمی گرایش گاز و پتروشیمی دانشگاه رازی کرمانشاه (ورودی 83-82) و نخبه علمی در دوره کارشناسی ارشد مهندسی شیمی گرایش طراحی و شبیه سازی فرایند های نفت و پتروشیمی در دانشگاه علم و صنعت ایران (ورودی 87-86) - ترم آخر - بود.


کیانوش آسا در روز 23 خرداد برای انجام امور مربوط به پایان نامه دوره کارشناسی ارشد خود از کرمانشاه (زادگاهش) به دانشگاه علم و صنعت ایران برمی گردد و در روز 25 خرداد یعنی 3 روز بعد از انتخابات در تجمع میلیونی انقلاب تا آزادی در اعتراض به کودتای انتخاباتی حضور پیدا می کند. در پی 9 روز جستجوی مداوم گروهی و شبانه روزی ناباورانه روز سوم تیر جسد او توسّط خانواده اش در پزشکی قانونی تهران با دهانی پر از خون ناشی از اصابت گلوله ها شناسایی می شود.


پیکر پاک وی در روز هفتم تیر ماه در در قطعه 58 پلاک 12 باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپرده شد که عکس ضمیمه شده نیز از مزار پاک وی است که هفته ی گذشته توسّط یکی از دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت گرفته شده است
منبع: دانشجو نیوز

No comments:

Post a Comment