Sunday 23 May 2010

اعتراض مجدد دانشجویان دانشگاه آزاد به دولت کودتا

در ادامه ی اعتراضات دانشجویی دانشگاه آزاد تهران مرکز امروز دوم خرداد دانشجویان دانشکده حقوق این دانشگاه دست به اعتراضی خودجوش زدند .اين اعتراض پس از آن صورت گرفت كه روز شنبه اول خرداد ماه به تجمع دانشجويان دانشكده فني اين دانشگاه از سوي نيروهاي امنیتی و بسيج حمله شد و در نتیجه آن دست کم چهار نفر از دانشجویان به شدت زخمی شدند.
در پی اعتراضات روز گذشته از صبح امروز ورودي دانشكده حقوق دانشگاه آزاد واحد تهران مركز به شدت توسط نيروهاي حراست و انتظامات زیر نظر قرار داشت و عبور و مرور دانشجویان به شدت کنترل می شد. نيروهای امنیتی آزادانه در درون دانشگاه رفت و آمد داشتند و دانشجويان را تهديد به بازداشت و برخوردهاي انظباطي مي كردند و این در حالی است که نیرو های امنیتی بر طبق قانون حق هیچ گونه دخالتی در احکام صادره از سوی کمیته های انضباطی را ندارند.


همزمان با تعطیل شدن کلاس های نوبت ظهر و با افزایش تعداد دانشجویان در سلف دانشکده اعتراض خود جوش دانشجویان با شعار« دانشجو ميمرد ذلت نمي پذيرد » آغاز شد و با شعار هاي « يا حسين ميرحسين» و «مرگ بر ديكتاتور» ادامه یافت. دانشجویان با خواندن سرود «يار دبستاني» به تجمع خود پایان دادند و با اعلام انزجار از حمله روز گذشته توسط عوامل امنیتی و نیروهای بسیجی و سکوت مسوولین دانشگاه در این رابطه احکام سنگین تعلیق از تحصیل و تبعید دانشجویان را محکوم کردند.


این گزارش می افزاید: اوضاع جسمی دانشجویانی که در تجمع ديروز دانشكده فني از سوی عوامل امنیتی و نیروهای بسیج مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و زخمی شدند مناسب نمی باشد به طوریکه در ناحيه صورت آثار كبودي و ضرب و شتم به وضوح نمايان است.


دانشجویان با توجه به اینکه دکتر گذشتی ریاست واحد تهران مرکز را برعهده دارد هیچ امیدی به پیگیری عاملان حمله از سوی ریاست واحد ندارند.


در پی اعتراضات صورت گرفته فضای تمامی دانشکده های این واحد دانشگاهی به شدت امنیتی شده است.


گفتني است دانشگاه آزاد واحد تهران مركز با بيش از چهل هزار دانشجو پر جمعیت ترین واحد دانشگاهي دانشگاه آزاد است و مسئولين دانشگاه براي جلوگيري از بيشتر شدن اعتراضات دانشجويان تهران مركز مدت ها است از طرح تجميع دانشكده ها ي اين دانشگاه جلوگيري مي كنند.


دانشكده هاي مختلف اين دانشگاه در فاصله بسيار دور يكديگر قرار دارد.دانشکده فنی این دانشگاه در غرب تهران و در میدان پونک واقع است و دانشکده حقوق این دانشگاه در مرکز تهران و در میدان فردوسی قرار دارد
منبع:
دانشجونیوز

No comments:

Post a Comment