Tuesday 18 May 2010

اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد به تداوم بازداشت مهدی خدایی و علی ملیحی

در صدمین روز از بازداشت علی ملیحی دانشجوی دانشگاه آزاد و در اعتراض به تداوم بازداشت مهدی خدایی که نزدیک به ۸۰ روز است در بازداشت به سر می‌برد، دانشجویان دانشگاه آزاد با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که برای آزادی دانشجویان دربند روزه می گیرند.متن این بیانیه که در زیر می‌آید:
دیر زمانی است که آزادی را دربند کرده اند و آزادمردان و آزاد زنان را به کنج سلول ها روانه نموده اند و به اسم عدالت نام عدالت را خدشه دار و با نام مهروزی چهره مهر را تیره نموده اند و مهرورزترین ها بر این مرزو بوم را به غل و زنجیر کشیده اند تا بار دیگر ایمان بیاوریم که داستان پر کین استبداد بر قامت دانشجو و اهل قلم این مرزو بوم حکایت ادامه داری است. جریانی که از هراس اطلاع رسانی شفاف به دشمنی با جوانان قلم به دست و دانشجویان این سرزمین برخاسته است و بی محابا بر طبل لجاجت با نهادهای دانشگاهی و مدنی ایران می کوبد ؛همچنان پروژه پرونده سازی برای فعالین دانشجویی و سیاسی را در دستور کار خود قرار داده و با چسباندن اتهمات بی پایه و اساس منتقدان دلسوز را از ابتدایی ترین حقوق خود محروم می کند .
ما دستگیری علی ملیحی و مهدی خدایی از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد را در همین مسیر قلمداد می کنیم. امروز با گذشت صد روز از بازداشت علی ملیحی مسئول روابط عمومی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) و از همکاران مجلات شهروند امروز، ایران دخت،مهرنامه و روزنامه های اعتماد و اعتماد ملی این سوال به اذهان متبادر می شود که آیا نحوه برخورد با یک روزنامه نگار و دانشجو که همگان بر اعتدال و مشی اخلاقی و اعتقاد وی به حرکت در مسیرقانونی گواهی می دهند باید تا این حد پست و حقیرانه باشد که بیش از ۴۰ روز دیوارهای بلند سلول های کوچک بند ۲۴۰ اوین میزبان وی باشند و در زمان بازجویی آن چنان مورد ضرب و شتم قرار گیرد که مجبور به اعتصاب غذا شود؟
ایام نوروز را هم علیرغم اتمام بازجویی ها به دور از خانواده در همان بند بد نام گذرانده و هم اکنون در بند ۳۵۰ اوین که شرایط زیست و حیات زندانیان هر روز محدودتر و سخت تر می شود روزگار بگذراند ؟ مهدی خدایی دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد واحد شهر ری نیز با گذشت بیش از هفتاد روز از بازداشتش کماکان دربند مخوف دو _الف سپاه به تنهایی روزگار می گذراند. او با بند و زندان و انفرادی بیگانه نیست چرا که پیش از این و در تابستان ۸۷ به مدت ۳۸ روز با دیوارهای زندان آشنا شده بود.او که همواره در دوران دانشجویی اش در چار چوب قوانین تلاش می کرد و به جرم ایستادگی بر مواضعش به مدت یک ترم از تحصیل محروم گشت در اسفند ماه گذشته با حکم چهار سال زندان تعزیری مواجه شد. مهدی اینک تنها به جرم اینکه از حقوق دانشجویان این سرزمین به دفاع پرداخته است با سخت ترین شرایط انسانی مواجه است و پس از چندین روز بی خبری تنها توانسته است طی چند تماس کوتاه خبر سلامتی اش را به خانواده بدهد. او هم مانند علی و بسیاری دیگر از دوستانمان نوروز را در کنار خانواده نبوده است و هم اکنون در بلاتکلیفی به سر می برد. به راستی چه شده که پس از گذشت ۳۰ سال ، زندان جایگاه انسان هایی همچون علی ملیحی و مهدی خدایی شده است؟ چه بر سر این سرزمین آمده است که زندان جایگاه شریف ترین ،مومن ترین و پاکدل ترین همنسلان ما شده است؟ ما را چه شده است؟
دانشجویان دانشگاه آزاد ضمن محکومیت تداوم بازداشت غیرقانونی دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه علی ملیحی، مهدی خدایی ،میلاد فدایی اصل، شیوا نظرآهاری ،سینا گلچین،محمدعلی الهی،شهاب اکبرزاده،حمید پیروزفام،سعید ملکی،امین کشاورز،پویا قربانی،فرامرز عبدالله نژاد،مهران صفری،آرش قاسمی اعلام می‌دارد که تمام قد در کنار یاران دربند خویش ایستاده اند و یقین دارند که این عزم مشترکی که آنها را به حبس کشانده با صبر و امیدواری و تلاش مداوم دیگر دانشجویان به نصری قریب تبدیل خواهد شد. از این رو اعلام می دارد که روز چهارشنبه مورخ ۲۹/۲/۱۳۸۹ در صدمین روز بازداشت علی ملیحی برای آزادی تمامی دانشجویان دربند روزه می گیرند تا همراه با سایر زندانیان این سرزمین به تمرین صبر و استقامت وطلب یاری از خدای خویش بپردازند.
جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد سراسر کشور سه شنبه
۲۸/۲/۱۳۸۹
منبع: اینساید اف ایران

No comments:

Post a Comment