Tuesday 11 May 2010

حاکمیت جو پلیسی در دانشگاه یاسوج در پی انتشار خبر سفر احمدی نژاد

در پی انتشار خبر سفر محمود احمدی نژاد به شهر یاسوج و حضور و سخنرانی در دانشگاهِ آن شهر، فضای دانشگاه کاملا ملتهب، امنیتی و پلیسی گزارش شده است.
محمود احمدی‌نژاد در ادامه دور سوم سفرهای استانی، اواخر هفته جاری به استان كهگیلویه و بویراحمد سفر می‌كند. بنا به گزارش منابع خبری جرس، مسئولان استان کهکیلویه و بویراحمد، در آستانه سفر رئیس دولت به آن استان، در صدد هستند شرایطی امنیتی برای حضور و سخنرانی وی در دانشگاه یاسوج فراهم کنند که در همین راستا دانشجویانِ سبز آن دانشگاه، از اعلام آمادگی خود برای اعتراض به رئیس و هیئت دولت خبر داده اند.
بنا بر همین گزارش مسئولین دانشگاه طی روزهای اخیر از صدور احکام انضباطی برای فعالان دانشجویی آن دانشگاه حمایت کرده و فعالیت های شورای صنفی دانشجویان را نیز مشروط اعلام کردند . همزمان سردار پاسدار چناریان، با حضور در دانشگاه و دیدار با ریاست دانشگاه، از تعامل و ارتقاء همکاری مدیریت دانشگاه با نیروی انتظامی خبر داد و تشکر کرد. هم اکنون شرایط و جو امنیتی - پلیسی شدیدی در آن دانشگاه حکمفرما بوده و شعارنویسی دانشجویان برای اعتراض به رئیس دولت ابعاد وسیعی به خود گرفته است.
لازم به ذکر است سال گذشته و در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، ۱۷ نفر از فعالان دانشجویی آن دانشگاه به ۲۴ ترم محرومیت از تحصیل محکوم شدند
منبع:
جــرس

No comments:

Post a Comment