Monday 3 May 2010

تحصن دانشجویان دانشگاه امیر کبیر بخاطر سوء قصد به جان دکتر معتمدی استاد دانشکده برق

امروز دکتر معتمدی از اساتید دانشگاه صنعتی امیر کبیر و وزیر ارتباطات دولت خاتمی در اتاق شخصی خود در دانشگاه مورد حمله قرار گرفت.

دانشجویان دانشگاه برق و سایر دانشجویان دانشگاه امیر کبیر دست به تحصن در مقابل دانشکده برق زده اند. و خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به موضوع سوء قصد به جان دکتر معتمدی شده اند.
دکتر معتمدی که از اساتید محبوب دانشگاه و مخصوصا دانشکده برق می باشد در حالی مورد این سوقصد قرار گرفت که هیچ کدام از پیشگیری های امنیتی که به گفته دانشگاه به منظور حفاظت دانشگاهیان انجام گرفته است نتوانسته است جلوی این حمله را بگیرد. جالب اینجاست که در مواردی که برای دستگیری دانشجویان و جمله به ساحت دانشگاه نیازی به این موارد امنیتی باشد از ریز ترین دوربین ها و موارد امنیتی استفاده می شود اما در این مورد که با جان یکی از شخصیت های علمی کشور گره خورده است حراست و انتظامات دانشگاه به این گفته که ضارب یکی از دانشجویان قدیمی دکتر معتمد بوده است بسنده کرده اند، این گفته تا حدی مضحک بوده است که دکتر صراف از اساتید دیگر دانشکده برق برای روشن کردن این موضوع ضارب را فردی معرفی کرده است که در دوران وزارت دکتر معتمدی خط تلفن می خواسته است و موفق به دریافت آن نشده است! با ایجاد این فضا در دانشگاه با گذشت ساعتی از این فاجعه انتظامات و حراست دانشگاه گفته قبلی خود را تکذیب کرده و اطلاعات جدید را منوط به تحقیقات بیشتر کرده است.

شایان ذکر است که ضارب توسط اساتید دانشگاه در هنگام فرار دستگیر شده است.

در کنار این اخبار دانشجویان دانشگاه برق و سایر دانشجویان دانشگاه دست به تحصن در مقابل دانشکده برق کرده اند و خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به این موضوع شده اند، مهمترین نکته ای که دانشجویان و دانشگاهیان بر آن تاکید دارند این است که چطور میشود برای بازداشت مجید توکلی تمام دوربین های دانشگاه در اختیار و فعال است و به ضرب الاجلی در اختیار نیروهای امنیتی قرار می گیرد اما در این مورد هیچ دوربینی و یا انتظاماتی وجود نداشته است. با وجود این تناقضات دانشگاه، به گفته شاهدان عینی فرد ضارب حدودا 40 ساله و دارای محاسن بوده است و با سابقه دکتر معتمدی در امور سیاسی در دوره اصلاحات بعید نیست که دکتر معتمدی نیز قربانی بازی های کثیف سیاسی امروز ایران گردیده باشد. چه بسا که برای اساتیدی همچون دکتر معتمدی ضربه چاقو بهتر از حذف شدن از فضای دانشگاه تحت عناوینی همچون تصفیه اساتید می باشد.

هم اکنون دکتر معتمدی در بیمارستان تحت مراقبت های ویژه قرار دارد. همچنین خبرگزاری ایلنا به نقل از یکی از نزدیکانِ دکتر معتمدی، حال وی را بسیار وخیم گزارش کرده و خاطرنشان ساخته است ضربات چاقو از پشت و به کمر وی اصابت کرده و هم اكنون در بیمارستان مهر تهران واقع در خیابان زرتشت زیر عمل جراحی قرار دارد . این گزارش همچنین اعلام کرد "بنا به اظهار مسئولان دانشگاه، مراجعه کننده بعدی پس از ورود به اتاق دکتر معتمدی متوجه حادثه شده است که بلافاصله معتمدی را به بیمارستان منتقل کردند. " خبرگزاری فارس نیز به نقل از محمدرضا معتمدی‌پور فرزند وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در دولت اصلاحات گزارش داد: معده و روده در اثر اصابت چاقو پاره شده و خونریزی شدیدی دارد و پزشكان برای تأمین خون مورد نیاز وی تقاضای خون كردند و در حال حاضر مدت 3 ساعت است كه پدرم در اتاق عمل است
منبع:
دانشجونیوز

No comments:

Post a Comment