Sunday 8 August 2010

تشكيل كانون كوثر و ارسال بسته نرم‌افزاري "لباس فردا " به دانشگاه‌های كشور

رئيس دانشگاه تبريز از تشكيل كانون كوثر با موضوع حجاب و عفاف در اين دانشگاه و ارسال بسته نرم‌افزاري "لباس فردا " به دانشگاه‌هاي كشور خبر داد.سيد محمدتقي علوي رئيس دانشگاه تبريز در نشست بررسي مسايل فرهنگي با تأكيد بر پرهيز از جزئي‌نگري نسبت به مسايل فرهنگي، اظهار داشت: در اين بخش بايد به صورت علمي، برنامه‌ريزي كرد و كلان نگر عمل بود تا بتوان به نتايج مطلوب دست يافت.
وي با بيان اينكه در بررسي مسايل فرهنگي، موضوع "حجاب و عفاف " در راس قرار مي‌گيرد، افزود: البته بايد توجه كرد كه ابعاد مسايل فرهنگي فراتر بوده و با مسايل تربيتي گره خورده است.

علوي تربيت صحيح را از امور مهم و سخت دانست و با اشاره به لزوم پركردن اوقات فراغت دانشجويان، گفت: دانشگاه تبريز با توسعه و حمايت از تشكل‌هاي دانشجويي، انجمن‌هاي علمي و كانون‌هاي فرهنگي و اجراي برنامه‌هاي مفيد و سازنده از جمله همايش‌ها، برگزاري مسابقات ورزشي و اردوهاي تفريحي، در صدد است تا به صورت ضابطه‌مند و حساب شده براي اوقات فراغت دانشجويان برنامه‌ريزي كند.


رئيس دانشگاه تبريز ترويج فرهنگ "حجاب و عفاف " را در دانشگاه‌ها ضروري خواند اضافه كرد: بايد رويكرد ما در اين زمينه ارشادانه و با دلسوزي همراه باشد و تنها در صورت ضرورت از ابزار كميته انضباطي استفاده شود، چرا كه برخوردهاي قهرآميز نتيجه‌بخش نخواهد بود.


وي با اشاره به نقش موثر اركان اصلي دانشگاه از جمله مديران، اعضاي هيات علمي و كاركنان در اين زمينه، خاطرنشان كرد: قطعاً نقشي كه اين اركان در ترويج فرهنگ "عفاف و حجاب " و ارايه مشاوره، راهنمايي و تذكرات دلسوزانه به دانشجويان مي‌توانند داشته باشند، بسيار موثرتر از ساير رويكردها خواهد بود.


علوي با اشاره به آئين‌نامه مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين زمينه اضافه كرد: در راستاي صيانت از "حجاب و عفاف " اسلامي، دانشگاه تبريز آئين‌نامه پوشش، مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي را با جديت در دانشگاه و خوابگاه‌هاي دانشجويي اجرا مي‌كند.


وي با اشاره به تشكيل دفتر ارتباط با خانواده‌ها در سطح دانشكده‌هاي اين دانشگاه از مهرماه امسال، گفت: آسيب‌هاي مختلفي دانشجويان جوان و كم‌تجربه‌اي را كه بلافاصله از دبيرستان و با تحمل دوري از خانواده وارد فضاي خاص دانشگاه مي‌شوند، تهديد مي‌كند كه لازم است با برنامه‌ريزي لازم، آنان را در مواجهه با اين مسايل آماده كرد، بنابراين راه‌اندازي اين دفاتر در اين راستا صورت مي‌گيرد
منبع:
خبرگزاري فارس

No comments:

Post a Comment