Sunday 15 August 2010

پوشيدن چادر در مدارس كازرون اجباري شد

رئيس اداره آموزش و پرورش كازرون از اجراي مصوبه پوشيدن چادر به عنوان لباس رسمي در مدارس راهنمايي و دبيرستان دخترانه كازرون از ابتداي مهرماه سال جاري خبر داد.
محسن توحيديان صبح امروز در جلسه شوراي آموزش و پرورش اظهار داشت: مصوبه‌اي براي عجين كردن افراد به ويژه دانش‌آموزان دختر با حجاب در جلسات گذشته شوراي آموزش و پرورش شهرستان داشته‌ايم.


وي افزود: مصوبه پوشيدن چادر را به عنوان لباس فرم و رسمي در مدارس راهنمايي و دبيرستان دخترانه اعلام كرده‌ايم كه از ابتداي مهر ماه سال جاري و سال تحصيلي جديد اجرا مي‌شود.


رئيس اداره آموزش و پرورش كازرون اضافه كرد: در راستاي بحث عفاف و حجاب سمينارهاي مختلفي را نيز با عنوان حجاب در مدارس برگزار كرده‌ايم.


وي بيان داشت: آيين‌نامه عفاف و حجاب را به تمام مديران مدارس ابلاغ كرده‌ايم و آنها نيز توجيه شده‌اند كه براي تهيه لباس‌هاي فرم مشخصات موجود در آيين‌نامه را رعايت كنند.


توحيديان با بيان اينكه بخشنامه‌ها را به بازارها داده‌ايم تا سياست توزيع پارچه‌هاي مانتويي خود را اعلام كنند، خاطرنشان كرد: مديران بايد رنگ لباس را اعلام كنند و هيچ مديري نبايد بزاز و فرد خاصي را براي دوخت مانتو و شلوار معرفي كند.


رئيس اداره آموزش و پرورش كازرون اضافه كرد: چادر را به عنوان لباس رسمي مدارس معرفي كرده‌ايم.


وي با اشاره به مدارس خاص موجود در كازرون گفت: مدارس خاص دستورالعمل‌هاي خاص خود را دارند.


جهانبخشي با اشاره به اينكه كازرون تا به حال سه بار ميزبان مسابقات قرآن مراكز پنج‌گانه بوده است، تصريح كرد: در كميته استقبال نحوه پذيرايي، مكان استقرار، نحوه برگزاري مراسم استقبال و حتي نحوه پوشش استقبال كنندگان نيز مطرح شده است
منبع: خبرگزاری فارس

No comments:

Post a Comment