Monday 2 August 2010

حکم هفت سال حبس تعزیری برای یاشار دارالشفاء

یاشار دارالشفاء دبیر سابق تشکل اسلامی دانشجویان اصلاح طلب دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین به هفت سال حبس تعزیری محکوم شد.
این دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی دانشگاه تهران بر اساس حکم قاضی صلواتی، ریاست شعبه 15 دادگاه انقلاب با اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور از طریق شرکت عامدانه در اغتشاشات خیابانی به تحمل پنج سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شرکت عامدانه در اغتشاشات و تهیه خوراک تبلیغاتی برای دشمنان انقلاب به 6 ماه و توهین به مقامات عالی نظام به استناد مادتین 514 و 609 قانون مجازات اسلامی از طریق تنظیم و انتشار مقالات موهن به 18 ماه حبس محکوم و مجرم شناخته شد.

یاشار دارالشفاء یکی از هفت عضو خانواده دارالشفائی است که پیش از این در دو ماه آخر سال 1388 بازداشت و همگی به زندان اوین منتقل شدند.

وی که با رتبه چهار کنکور کارشناسی ارشد وارد دانشگاه تهران شد، در جریان حوادث پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دو مرتبه در تاریخ های 13 آبان 1388 به مدت 20 روز و در تاریخ 15 بهمن 1388 به همراه مادر و برادرش در منزل بازداشت، و برای مدت32 روز در زندان اوین محبوس شد.
منبع:جرس

No comments:

Post a Comment