Monday 30 August 2010

معاون وزیر علوم: اگر شهید هم می‌شدم! بازهم رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان را تغییر می دادم

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم درباره تغییر رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: "۱۹ سال هیچ وزیری جرأت نکرد به این دانشگاه برود. بنده گفتم که اگر شهادت هم نصیبم شود به آنجا می روم و این کار (تغییر رئیس دانشگاه) را انجام می دهم

به گزارش مهر، غلامرضا خواجه سروی عصر یکشنبه در نشستی افزود: در زمینه تغییر رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان بنده رفتم و این کار را کردم. هر چه نماینده اصلاح طلب و منفعت طلب بود، آمدند و وزارت علوم را بخاطر تغییر رئیس این دانشگاه تحت فشار قرار دادند؛ دانشگاهی که مسجد، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و حراست ندارد."

لازم به ذکر است که برکناری پرفسور یوسف ثبوتی، از ریاست دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با اعتراضات گسترده ایی از طرف دانشجویان و برخی از مردم این شهر همراه بود بطوریکه مراسم تودیع چهره برترعلمی کشور، در دانشگاه علوم پایه زنجان در جوی به شدت امنیتی برگزار شد.


معاون وزیر علوم در ادامه برنامه وزیر علوم دولت دهم را با عناوین "تربیت عالم ملکوتی" و "حاکمیت گفتمان دین محوری" نام برد و گفت: این برنامه ها با همکاری دانشجویان مسلمان در دانشگاهها محقق می شود. در بحث عفاف و حجاب در دانشگاهها همه باید همکاری کنند و صرف طرح انتقادات مسئله ای حل نمی شود. بنای وزارت علوم این است که در دانشگاهها فضای دینی را حاکم کند و مشخص است اگر جمع متدینین با ما همراهی نکنند نمی توانیم موفق شویم."


خواجه سروی از برنامه وزارت علوم در راستای تکلیف نمودن بر اعضای هیئت علمی دانشگاهها جهت انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاهها خبر داد و گفت: این منجر می شود که هم اعضای هیئت علمی دانشگاهها به حوزه فرهنگی و اجتماعی کمک کنند و هم محیط دانشگاه به سمت پذیرش تفکرات سکولاریستی نرود.


معاون وزیر علوم افزود: هدفمان در دانشگاه این است که برای نظام جمهوری اسلامی ایران کادرسازی کنیم، کادری که هم در زمینه کار سیاسی آموزش دیده باشد و از جنبه های اخلاقی و تربیتی برجسته باشد. اگر در این زمینه ها هزینه های نیز صورت می گیرد هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است

منبع:دانشجونیوز

No comments:

Post a Comment