Thursday 19 August 2010

هفت نفر از دراويش الشتر در سلولهاي انفرادي اطلاعات خرم آباد

هم اكنون تعداد بازداشتيهاي دراويش الشتر به 7 نفر رسيده است، و اين افراد تا کنون از داشتن وكيل محروم و اجازه ملاقات با وكلا و خانواده خود محروم بوده اند. صبح روز شنبه نهم مردادماه ، اداره اطلاعات الشتر طی تماس تلفنی از ملکشاهی از دراويش گنابادي می خواهد تا خود را به ستاد خبری اطلاعات معرفی نماید و نامبرده به دلیل غیرقانونی بودن احضار از حضور در اداره اطلاعات امتناع می نمايد.
پس از یکساعت ، مأمورین انتظامی و اطلاعاتی بدون مجوز قانونی وارد منزل وی شده و ضمن تفتیش و بازرسی و ضبط کتب عرفانی و اقلام فرهنگی، ملكشاهي را بازداشت و به محل نامعلومی منتقل می سازند.

پرویز ملکشاهی معلم و از فرهنگیان باسابقه الشتر بوده و مجالس شبهای جمعه دراویش در این شهرستان در منزل وی برگزار می شود . وي طی ماههای اخیر بارها با احضار و تهدید مأمورین اطلاعات به اخراج از کار، مواجه بوده است.

صبح روز، 12 مرداد ماه، مأمورين امنيتي ، منزل پدر پرويز ملك شاهي را مورد تفتيش و بازرسي قرار دادند ، و سپس به منازل حمزه ملک شاهی (برادرپرویز ) و محمد ملک شاهی (پسرعمو ی پرویز) و حمید نادری از دراویش گنابادی الشتر، وارد و ضمن تفتیش منازل آنها ،نامبردگان را نیز بازداشت نمودند.

ايرج ملك شاهي و احسان ميرزاپور دو تن ديگر از دراويش ساكن الشتر ، صبح روز 25 مرداد توسط نيروهاي امنيتي مقابل دادگستري اين شهرستان دستگير و تحويل بازداشتگاه اطلاعات شدند.

هم اكنون تعداد بازداشتيهاي دراويش الشتر به 7 نفر رسيده است، و اين افراد تا کنون از داشتن وكيل محروم و اجازه ملاقات با وكلا و خانواده خود محروم بوده اند.

دادستان الشتر جلسه رسيدگي مقدماتي به اتهام اين 5 درويش گنابادي را محرمانه اعلام و مانع از حضور وكيل مدافع نامبردگان در دادگاه شد و نهايتاً با قرار بازداشت موقت ، دراويش را جهت تكميل تحقيقات و بازجويي در اختيار اداره كل اطلاعات لرستان قرار داده است
منبع: اینساید اف ایران

No comments:

Post a Comment