Friday 13 August 2010

دانشجو: از این پس تنها کانال جذب اعضای هیات علمی وزات علوم است نه دانشگاه

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که پیش از این متقاضیان جذب به عنوان عضو هیات علمی، مستقیماً به دانشگاه ها مراجعه می‌کردند، گفت: از این پس تنها کانال جذب اعضا مراجعه به وزارت علوم خواهد بود. کامران دانشجو با تشریح نحوه پذیرش اعضای هیئت علمی در دانشگاه ها گفت: در حال حاضر بیش از 7 هزار متقاضی جذب به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاهها داریم که بدون شک پس از فرایند ثبت نام این تعداد بیشتر خواهد شد.
وی افزود: متقاضیان عضو هیئت علمی در دانشگاهها در مرحله اول باید مشخصات خود را وارد سایتی که به همین منظور طراحی شده است کنند. از سوی دیگر از دو ماه پیش دانشگاهها اعلام نیاز خود را به وزارت علوم ارائه کرده‌اند و ما در حال حاضر می‌دانیم که هر دانشگاه چه تعداد و در چه رشته‌هایی عضو هیئت علمی نیاز دارد. وزیرعلوم تاکید کرد: ‌براساس رتبه‌بندی دانشگاهها، هیئت جذب مرکزی وزارت علوم بیش از دو برابر نیاز، عضو هیئت علمی به آنها معرفی می‌کند و دانشگاه‌ها نیز موظف هستند از میان این افراد اعضای هیئت علمی مورد نیاز خود را جذب کنند.
وزیر علوم گفت: در گذشته متقاضیان مستقیماً به دانشگاهها مراجعه می‌کردند اما با اتخاذ این راهکار، سعی شده است تا شرایط برای جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاههای سراسر کشور تسهیل شود زیرا از این پس تنها کانال جذب اعضا همین روش خواهد بود.
گفتنی است که در چند ماه اخیر، تعداد بسیاری از اساتید به نام و با سطح علمی بالا، به خاطر عقاید خود و با بهانه هایی چون بازنشستگی، رکود علمی و غیره از دانشگاهبازنشسته یا اخراج شدند و پس از آن کامران دانشجو خبر از جذب نیروهای جدید هیات علمی به دانشگاه داد.
دانشجو پیش از این اعلام کرده بود که می خواهد دانشگاه را "اسلامی" کند و مهمترین ویژگی دانشجو و استاد در آن را "التزام به ولایت فقیه" خوانده بود
منبع: جرس

No comments:

Post a Comment