Thursday 19 August 2010

صدور حکم برائت برای دو عضو شورای مرکزی تشکل دانشجویی آرمان دانشگه آزاد تبریز

دادگاه انقلاب تبریز آیدین سرداری نیا و قادر نوروزی از اعضای شورای مرکزی تشکل دانشجویی آرمان را از اتهامات وارده تبرئه نمود.

سرداری نیا ۷ آبان ۸۷ و در جریان برگزاری مراسم استقبال از دانشجویان دانشگاه تبریز که پس از ماهها بازداشت موقت از زندان آزاد شده بودند، در مقابل درب زندان تبریز بازداشت شده بود. اتهام این فعال دانشجویی اخلال در نظم عمومی و اجتماع و تبانی جهت برهم زدن امنیت کشور عنوان شده بود. از این میان اتهام اجتماع و تبانی جهت برهم زدن امنیت کشور در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز مورد رسیدگی قرار گرفته و رای برائت صادر شده است اما اتهام اخلال در نظم عمومی به شعبه ۱۰۴ دادگاه جزایی تبریز ارجاع داده شده است.


نوروزی نیز اسفند ۸۸ بدنبال چاپ ویژه نامه تشکل دانشجویی آرمان با عنوان «آذربایجان قادینی» ویژه نامه سمینار «نقش زنان در جنبشهای اجتماعی آذربایجان» به دادسرا احضار و اتهام تبلیغ علیه نطام به وی نسبت داده شده بود.


دادگاه این فعالین آذربایجانی به صورت غیر علنی برگزار شده و نقی محمودی وکیل دادگستری در تبریز وکالت آنها را برعهده داشته است.


این دو فعال دانشجویی آذربایجانی از اعضای تشکل دانشجویی آرمان دانشگاه آزاد تبریز می باشند که از ۶ اردیبهشت ۸۹ از سوی هیات ناظر بر تشکلهای دانشجویی دانشگاه تبریز پلمپ شده است. تشکل دانشجویی آرمان تنها تشکل دانشجویی دانشجویان آذربایجانی در دانشگاههای ایران بود که امکان فعالیت در زمینه های مسائل فرهنگی و اجتماعی و سیاسی آذربایجانیها در ایران را داشت.
منبع:ساوالان سسی

No comments:

Post a Comment