Wednesday 7 July 2010

محکومیت قطعی نخبه ی جوان به سی و شش ماه حبس

آرمان رضا خانی، دانشجوی رشته ی آی تی، بر اساس رای دادگاه تجديدنظر به سی و شش ماه حبس محکوم شد. این نخبه ی 19 ساله پیش تر بر اساس راي شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، در اردیبهشت ماه سال جاری، براي توهين به رهبري 2سال، توهين به نظام 1 سال و توهين به رئيس جمهور به سی و شش ماه حبس تعزیری و پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده بود.رضاخانی در اواخر آذر ماه سال 88 در حالی که برای مصاحبه پیرامون موفقیت های علمی کسبی به یکی از روزنامه های کثیر انتشار دعوت شده بود بازداشت شد. وی در 40 روز نخست بازداشت در بازداشتگاه های سپاه از جمله کاخ جوانان و 2- الف، تحت شرایط سخت بازجویی و فشار شکنجه مجبور به اعترافات ساختگی شد و با وعده ی آزادی، راهی زندان اوین شد.
آرمان رضا خانی دانشجوی رشته مهندسی آی تی، برگزیده ی دوم جشنواره خارزمی، نخبه ریاضیات ممتاز کشوری در المپیاد ریاضی، مکتشف قانونی در ریاضی به نام قانون مربعات و مثلثات "رضا خانی" و مخترع جوان در زمینه هایی چون سازه های معماری و کمک آموزشی پیکتال است. آرمان در سال های گذشته کتبی در زمینه ریاضیات، ادبیات و جامعه شناسی تعلیف کرده که در انتظار چاپ است. وی به زبان های انگلیسی و ایتالیایی تسلط دارد و با زبان های روسی و اکراینی آشناست و در مسابقات مختلفی چون سازه های ماکارونی حضور موفقی داشته است. از دیگر موفقیت های رضاخانی حل یکی از مسائل اوپن ریاضیات است که مورد تعیید اساتید دانشگاه های مطرح کشور قرار گرفته است.
وی هم چنین فعالیت های دیگری در زمینه ی برنامه نویسی و آی تی و ریاضیات نیز دارد . محمد رضا رضاخانی پدر آرمان مترجم کتاب معروف "امپریالیسم ژاپن" است که در سال 71 با شلیک گلوله ای جلال الدین پارسی، کاندیدای دوره نخست ریاست جمهوری و از حامیان سرسخت جمهوری اسلامی، به قتل رسیده است. گفتنی است مادر آرمان رضا خانی که به مدت شش ماه از ملاقات با فرزندش محروم بود پس از انتقال وی به بند 350 موفق به دریافت اجازه ملاقات حضوری از دادستان تهران شده بود، در تاریخ هفتم تیرماه و پس از ملاقات با فرزندش به دلیل نامعلومی بازداشت شد
منبع:
خبرگزاری هرانا

No comments:

Post a Comment