Monday 19 July 2010

سه دانشجوی دربند زندان متی کلای بابل آزاد شدند؛ دو دانشجوی دربند دیگر همچنان در بلاتکلیفی

بر اساس اخبار رسیده از منابع دانشجوئی استان مازندران به دانشجونیوز، روز گذشته سه دانشجوی دربند زندان متی کلای بابل با حکم دادگستری استان مازندران آزاد شدند. بنا بر این گزارش ایمان صدیقی، محسن برزگر و حسین جلیل نتاج پس از گذراندن نیمی از دوران محکومیت خود آزاد شدند.ایمان صدیقی و محسن برزگر که عضو فعال ستاد دانشجوئی مهدی کروبی در شهرستان بابل بوده اند به همراه حسین جلیل نتاج، در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دستگیر شده و در جريان رسيدگي به اتهامات دانشجویان بازداشت شده دانشگاه صنعتی نوشیروانی به اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام متهم شدند و مدت یک ماهه بازداشت خود را در زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل سپری کردند.
دادگاه انقلاب بابل، ایمان صدیقی (دبیر سیاسی سابق سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل) و محسن برزگر (دبیر فرهنگی سابق انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ) را به 10 ماه حبس تعزیری و 1 سال محرومیت از تحصیل و حسین جلیل نتاج ( فعال دانشجوئی دانشگاه علوم پزشکی بابل) را به 6 ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود.


همچنین منابع آگاه گزارش می دهند پیش از حکم دادگاه انقلاب بابل، کمیته انضباطی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل طی حکمی ایمان صدیقی و محسن برزگر را به 2 ترم محرومیت از تحصیل محکوم کرد و کمیته انضباطی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز طی حکمی حسین جلیل نتاج را به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تبعید کرد.

با این وجود نیما نحوی و مشفق سمندری دو دانشجوی دیگر دربند زندان متی کلای بابل که هریک 4 ماه و 6 ماه از دوران محکومیتشان می گذرد همچنان در بلاتکلیفی به سر می برند. شایان ذکر است که دادگاه انقلاب شهرستان بابل نیما نحوی را به 10 ماه حبس تعزیری و 1 سال محرومیت از تحصیل و ممشفق سمندی را به 6 ماه حبس تعزیری محکوم کرده است

منبع:
دانشجونیوز

No comments:

Post a Comment