Saturday 17 July 2010

ابلاغ بازنشستگی غلامرضا ظریفیان و روح الله عالمی از سوی دانشگاه تهران

روح الله عالمی و غلامرضا ظریفیان اعضای هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران تابستان امسال بازنشسته می شوند. بازنشستگی عالمی و ظریفیان اخیرا" توسط مسئولان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران به آنها ابلاغ شده است البته هنوز خبری از حکم کاغذی بازنشستگی این دو عضو هیئت علمی نیست.روح الله عالمی عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران است که تا 5 سال پیش مدیر گروه فلسفه دانشگاه تهران و معاون دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه بود. عالمی دارای سوابق اجرایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش است. رضا داوری اردکانی، غلامحسین ابراهیمی دینانی، محسن جهانگیری، مهدی قوام صفری، غلامعلی حداد عادل، محمود خاتمی، محمدرضا ریخته گران، سید حمید طالب زاده، روح الله عالمی، حسین غفاری، سعید زیباکلام، حسین مصباحیان، علی اردشیر لاریجانی و محمدرضا حسینی بهشتی از اعضای هیئت علمی شناخته شده شاغل یا بازنشسته گروه فلسفه دانشگاه تهران هستند.
غلامرضا ظریفیان عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران نیز در آستانه بازنشستگی قرار گرفته است و عضویت در هیئت مؤسس و هیئت مدیره انجمن معارف ایران، جمعیت توسعه علمی کشور، جمعیت ایرانی اخلاق در علوم و فناوری و جمعیت رشد و توسعه ایران از سوابق وی در زمینه عضویت در مجامع و مراکز علمی است. ظرفیان از سال 78 به مدت 6 سال عضو هیئت امنای دانشگاه پیام نور بود. وی از سال 79 به مدت پنج سال به عضویت در هیئت امنای دانشگاه تربیت معلم تهران درآمد و در دولتهای هفتم و هشتم عضو شورای نظارت و ارزیابی آموزش عالی و نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون آیسیسکو (کمیسیون بین‌المللی آموزش جهان سوم) بود.
غلامرضا ظریفیان در سالهای 30 تا 75 عضو هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود و مسئولیت معاونت های مالی و اداری و دانشجویی در این دانشگاه امیرکبیر را عهده دار بود. پس از روی کار آمدن دولت هفتم طی سالهای 76 تا 84 مسئولت های متعددی مانند مدیرکل دانشجویی وزرات علوم، معاون پارلمانی، حقوقی و مالی و اداری وزارت علوم و معاون دانشجویی وزارت علوم به وی واگذار شد
منبع:
مهر

No comments:

Post a Comment