Wednesday 21 July 2010

احضار دانشجویان دانشگاه تهران به کمیته انضباطی و اخراج سه دانشجو

شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه تهران از اوایل تیرماه تا کنون به کمیته انضباطی احضار شده اند.به گزارش دانشجونیوز، به دلیل فضای نیمه تعطیل دانشگاه ها آمار مشخصی از این احضارها در دست نیست اما یکی از دانشجویان به دانشجونیوز گفت که تقریبا بیش از ۵۰ تن از دانشجویان بعد از تجمعات ۱۱ اردیبهشت، ۲۲ خرداد و ۲۴ خرداد احضار شده اند.

در ۱۱ اردیبهشت ماه پس از حضور بی اطلاع احمدی نژاد در مراسم حکمت مطهر در دانشگاه تهران صد ها تن از دانشجویان دست به تجمعات اعتراضی زدند. همچنین در ۲۲ خرداد، سالگرد انتخابات ریاست جمهوری و ۲۴ خرداد سالگرد حمله به کوی دانشگاه در سال ۸۸ تجمعات گسترده ای در دانشگاه تهران شکل گرفت که بعضا به درگیری و زد و خورد بین نیروهای حراست و دانشجویان انجامید. نیروهای حراست و امنیتی بسیاری جهت سرکوب تجمعات و اعتراضات دانشجویان سازماندهی شده بودند.


گفتنی است تعدادی از دانشجویان نیز پس از حضور احمدی نژاد در دانشگاه تهران به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار شدند که در یک مورد به بازداشت مریم عباسی نژاد، دبیر سابق سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران انجامید.


لازم به ذکر است طی احکام بدوی صادر شده از سوی کمیته انضباطی تاکنون سه تن از دانشجویان حکم اخراج دریافت کرده اند. همچنین به دانشجویان گفته شده که عکس ها و فیلم هایی از آنان ضبط شده است

منبع:
دانشجونیوز

No comments:

Post a Comment