Friday 2 July 2010

مادر مجید توکلی: لااقل یک شماره حساب به من بدهند تا هزینه درمان فرزندم را به حسابشان بریزم

مجید توکلی در روزهای گذشته و درپی رو به وخامت نهادن وضعیت جسمانی اش به بهداری زندان اوین اعزام گشته است اما پزشکان زندان به وی گفته اند که می بایست وی به پزشک متخصص ارجاع داده شود.برادر مجید توکلی در تماس با سایت دانشجونیوز، در مورد آخرین وضعیت مجید توکلی گفت: " طی این چند روز گذشته مجید به بهداری اعزام شده است اما پزشکان قادر به درمان مجید نبودند و گفته اند که شما را باید متخصص ببیند و ما نمی توانیم شما را درمان کنیم .
در حال حاظر بیش از یک هفته است که شبها از بینیش خون می آید و سرفه های شدید همراه با سردرد دارد و یکی از پزشکان اعلام کرده که شاید به علت مصرف داروی زیاد باشد که باعث بروز عوارض شده است و بدن شما دیگر در مقابل داروهای ما قوی شده است و باید حتما متخصص شما را به بیند. شلوغی بند 350 و نبودن امکانات مناسب بهداشتی باعث شده که مجید با توجه به بیماری ریه که داشته وضعیت وخیمی پیدا کند و دچار خون ریزی معده هم شده است ." همچنین مادر مجید در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت فرزندش به خبرنگار ما گفت: " حالا که به مجید مرخصی نمی دهید تا حداقل بیماریش را درمان کند. مسئولین یک شماره حساب دهند تا ما پول به حسابشان بریزیم تا پزشک و داروی مورد نیاز برای فرزندم را تهیه کنند چرا که فرزندم سالم بود و شما او را به چنین وضعیتی رسانده اید و حال که قصد در مان او را ندارید و مرخصی هم نمی دهید یکه شماره حساب بدهید و بگوید چقدر هزینه دارد تا آن را برایتان واریز کنیم."
همچنین روز گذشته سیدضیا نبوی فعال دانشجویی دربند در اثر عدم توجه مسئولین بند به بیماریش، دچار حمله عصبی شده بود. عدم رعایت استانداردهای بهداشتی و عدم رسیدگی به درخواست های پزشکی زندانیان از جمله موارد نقض قوانین قضائی جمهوری اسلامی و قوانین حقوق بشر بین الملل است که مکررا توسط مسئولین زندان های ایران تکرار می گردد. این گونه برخوردهای غیر انسانی در راستای افزایش فشار بر زندانیان سیاسی و خانواده ایشان ارزیابی می شود
منبع: دانشجو نیوز

No comments:

Post a Comment