Sunday 11 July 2010

آخوند حکومتی در گناباد: باید درویشان را چون موش کشت


این‌ها مثل موش خانگی هستند که باید سم ریخت. اگر سکوت کنند، این‌ها جوان‌ها را فریب می‌دهند. گنابادی‌ها که این‌ها را و تجاوزات و تعدی‌های این‌ها را می‌شناسند، صوفی نمی‌شوند، ولی جوانان غیر گنابادی در معرض خطر هستند. در این‌جا کتاب‌خانه مجهزی نیست که جوان‌ها مراجعه و مطالعه کنند و آگاهی خودشان را بالا ببرند و این‌ها می‌توانند با چاپ کتاب‌هایی جوان‌ها را اغفال کنند…
این‌ها بخشی از سخنان آقای مدنی است. حجت‌الاسلام «محمد مدنی» سابقه‌ای نیز در امر مبارزه با درویش‌های نعمت‌الهی دارد بنا بر نقل قول سایت «جوان آنلاین» (وابسته به سپاه پاسداران) او به دلیل مبارزات‌اش با دراویش، از سوی آیت‌اله «سید محمود شاهرودی» به «ناشرالاسلام گنابادی» شهرت یافته است.
این رسانه بر روی سایت خود به تازگی مصاحبه‌ای از این روحانی در گناباد منتشر کرده است که در آن درویش‌ها را به موش خانگی تشبیح کرده است که باید برایشان سم ریخت. این اظهارات که درست در پی احضار گروهی از درویش‌های نعمت‌الهی از سوی دستگاه‌های امنیتی ابراز می‌شود موج تازه‌ای از برخورد با درویش‌ها را ممکن است به هم‌راه داشته باشد. پیش از این نیز گروهی از بنیاد گرایان به حسینیه این درویش‌ها در شهر کرج یورش برده بودند. از سویی دیگر در چندین شهر ایران از ابتدای ماه تیر درویش‌ها به دستگاه‌های امنیتی فراخوانده شده‌اند و تعدادی از مراکز کسب آنان پلمب شده است.
این در حالی است که برخی از روحانیان تند‌رو این اقلیت و سایر اقلیت‌های دینی در ایران را دست نشانده عوامل خارجی می‌خوانند و حضور آنان را موجب خطر برای جامعه اما با توجه به برگزاری برنامه‌های عبادی این دروایش و افزایش علاقه‌مندان به آن به نظر می‌رسد نگرانی‌های حاکمیت در این ناحیه افزایش یافته است. به هر روی اظهارات اخیر آقای مدنی که به نوعی می‌تواند چراغ سبزی برای خشونت بیش‌تر بر علیه درویش‌ها و یا سایر اقلیت‌های دینی در ایران باشد، آیا موج تازه‌ای از برخورد با این اقلیت را دامن می‌زند؟
منبع: رادیوکوچه

No comments:

Post a Comment