Sunday 7 March 2010

برخورد غیرقانونی مأمورین اداره اطلاعات با دراویش در جزیره کیش


مرکز عبادی دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی در جزیره کیش برای بار دوم ، برخلاف دستور مقام قضایی ازسوی اداره اطلاعات بسته شد .

به گزارش خبرنگار سایت مجذوبان نور؛ امروز یکشنبه 16 اسفند ماه ، دراویش گنابادی جزیره کیش ، به دستور مقام قضایی نسبت به بازگشایی مرکز عبادی پلمپ شده خود در این جزیره اقدام کردند ، اما در هنگام برگزاری مجلس درویشی ، درساعت 5 بعدازظهر عده ای از مأمورین لباس شخصی اداره اطلاعات و نیروی انتظامی به این مکان مراجعه و برخلاف دستور مقام قضایی و مقررات جزایی کشور ، دراویش حاضر را با ارعاب و تهدید ، از این مکان خارج کرده و مجدداً دربهای این مرکز عبادی را با زنجیر قفل و سپس دربهای ورودی را جوش دادند .
گفتنی است عده ای از دراویش گنابادی ساکن در جزیره کیش ، دیماه سال گذشته از سوی اداره اطلاعات به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت و مدتی در سلولهای انفرادی بازداشتگاههای امنیتی کیش و بندرعباس نگهداری و نهایتاً با حکم ریاست دادگستری این جزیره ، از اتهام منتسبه تبرئه شدند و ریاست دادگستری براساس ماده 10 قانون مجازات اسلامی ، دستور رفع پلمپ از این مکان عبادی را صادر کرد . همچنین وکلای مدافع دراویش در این پرونده نیز با شکایت اداره اطلاعات تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند
منبع: سایت مجذوبان نور

No comments:

Post a Comment