Monday 25 October 2010

چهار درویش گنابادی توسط پلیس قم توقیف شدند

بازرسی نیروی انتظامی در عوارضی اتوبان قم، ظهر شنبه یکم آبان، چهار درویش گنابادی را به دلیل حمل جزوه سخنرانی قطب سلسله نعمت‌اللهی گنابادی، بازداشت کرد و تحویل پلیس اطلاعات داد.
دراویش بازداشت شده، با سپردن ضمانت توسط یکی از دراویش نعمت‌اللهی گنابادی ساکن قم آزاد می‌شوند اما ماشین و جزوات آنها در توقیف پلیس می‌ماند. پلیس اطلاعات قم،‌ صبح دوم آبان پرونده دراویش را به دادسرا ارجاع می‌دهد اما دادستانی از تشکیل پرونده خودداری کرده و حتی از اینکه وکیل دراویش به دادسرا مراجعه کرده است نیز اظهار نارضایتی می‌کند.
شنیده‌ها حاکی است، دادستان قم در واکنش به حضور وکیل دراویش در دادسرا، به وی می‌گوید: «چرا تا چهار نفر را می‌گیرند یک وکیل را بین دست و پای ما می‌اندازید» و بدون هیچ اقدامی، فقط دستور می‌دهد متهمین آزاد باشند. دادستان قم با آزادی ماشین دراویش از توقیف پلیس نیز موافقت می‌کند اما جزوات را در توقیف نگه می‌دارد و بدون تفهیم اتهام و تشکیل پرونده، به دراویش اظهار می‌کند: «بروید بعدا خبرتان می‌کنیم».
محمدرضا دنیادیده، سید ایوب فرموسوی، سید اصغر فرموسوی و حسن بهرامی، چهار درویشی که توسط پلیس اطلاعات بازداشت شدند، از تهران عازم شهرستان هفت‌گل در استان خوزستان بودند
منبع: پایگاه اطلاع رسانی دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی

No comments:

Post a Comment