Tuesday 12 October 2010

فرزانه جلالی، رتبه ۶ کنکور کارشناسی ارشد از ادامه تحصیل محروم شد

فرزانه جلالی، دانشجوی رشته مردم شناسی دانشگاه تهران با وجود کسب رتبه 6 در آزمون کارشناسی ارشد از ادامه تحصیل محروم شد و تلاش‌هایش برای بازنگری و تجدید نظر بی‌نتیجه ماند

بنا به اخبار رسیده به جرس، وی در دوران تحصیل خود از فعالان دانشجویی دانشگاه تهران و عضو انجمن اسلامی دانشجویان بود. وی به مدت یک سال به عنوان مدیر مسئول روزنامه صبح دانشگاه تهران فعالیت کرده است.

جلالی در حوادث حمله به کوی دانشگاه و وقایع پس از انتخابات به دادگاه انقلاب و دفتر پیگیری وزارت اطلاعات فراخوانده شد. او سپس در آزمون کارشناسی ارشد سال 89 شرکت کرده و با وجود اخذ کارنامه و موفقیت در کسب رتبه ۶، از ادامه تحصیل محروم شده است. نکته قابل توجه این است که او هیچ گونه سابقه احضار به کمیته انضباطی و حکم انضباطی در پرونده خود ندارد. در پاسخ به مراجعات مکرر وی به واحد گزینش در سازمان سنجش، تنها عنوان شده که نتیجه استعلام از وزارت اطلاعات برای صلاحیت عمومی او منفی بوده و حق ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را ندارد. پیگیری های وی با وجود شروع سال تحصیلی راه به جایی نبرده است.


این در حالی است که رئیس سازمان سنجش شهریور ماه اعلام کرد "محرومیت از تحصیل به دلیل فعالیت سیاسی نداریم."


از زمان روی کار آمدن دولت نهم روند ستاره‌دار کردن دانشجویان منتقد و همچنین عدم ارائه کارنامه به آن ها در مقطع کارشناسی ارشد به شدت گسترش یافته و تا کنون بسیاری از فعالان دانشجویی با پدیده محرومیت از تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مواجه شده‌اند. این روند امسال نیز در ادامه اتفاقات پس از انتخابات، دامن تعدادی از دانشجویان را گرفت به طوری که عده ای پیش از اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد سال 89 به سازمان سنجش فراخوانده شدند. پس از اعلام نتایج اولیه برای عده ای کارنامه صادر نشد. در ادامه این روند و در زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد در شهریور امسال برخی از دانشجویان که کارنامه اولیه آنها صادر شده بود و رتبه ممتاز را کسب کرده بودند با کمال ناباوری با کلمه مردود روبرو شدند.


هم اکنون ضیا نبوی، مجید دری و مهدیه گلرو از دانشجویان محروم از تحصیل در زندان به سر می‌برند

منبع: جرس

No comments:

Post a Comment