Friday 8 October 2010

توقیف و ارعاب وکیل دراویش گنابادی توسط ماموران امنیتی

امیر اسلامی، از وکلای دراویش گنابادی که برای مطالعه پرونده تخریب حسینیه بروجرد به دادگاه انقلاب آن شهرستان مراجعه کرده بود، بعد از مطالعه پرونده و خروج از دادگاه، توسط ماموران انتظامی و لباس شخصی مورد بازخواست و تهدید قرار گرفت.صبح روز چهارشنبه 14 مهر ماه، امیر اسلامی وکیل برخی از دراویش بروجرد، برای مطالعه پرونده تخریب حسینیه دراویش گنابادی در بروجرد و تهیه رونوشت از مستندات کیفرخواست دادستان جهت تهیه مقدمات دفاع از موکلین به شعبه اول دادگاه انقلاب بروجرد مراجعه کرد.این وکیل، پس از چهار ساعت مطالعه محتویات پرونده در حضور مسوولان، از دادگاه خارج شد ،اما توسط ماموران نیروی انتظامی و فردی لباس شخصی که خود را «ستار» معرفی می‌کرد، بدون هیچ حکمی، توقیف و به اتاق یگان انتظامی دادگستری هدایت شد.
ماموران، این وکیل را قریب به یک ساعت مورد بازخواست و تفتیش بدنی قرار دادند و علاوه بر این رونوشت مستنداتی ، شامل گزارش‌هایی از مراجع امنیتی وانتظامی را که از دلایل صدور کیفرخواست محسوب می گردید از این وکیل با زور و جبر گرفته و ‌وی را مورد تهدید و ارعاب قرار دادند.
خبرنگار
مجذوبان نور گزارش داده است که این مامورین، امیر اسلامی را که از وکلای پایه یک دادگستری و عضو کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا است، تهدید کرده‌اند که حق هیچ‌گونه دخالت و حضور در پرونده دراویش بروجرد و حتی ورود مجدد به دادگاه را ندارد.
گفتنی‌ست، مصطفی دانشجو وکیل سابق دادگستری نیز که همراه امیراسلامی بوده، توسط ماموران مورد تهدید قرار گرفته است. یادآور می‌شود حسینیه دراویش گنابادی در بروجرد، آبان ماه سال 1386، به طور کامل توسط بعضی ماموران دولتی و افراطیون تخریب شد
منبع:
مجذوبان نور

No comments:

Post a Comment