Wednesday 27 October 2010

وزیر آموزش و پرورش: روحانیون به‌صورت ثابت در مدارس تدریس می‌کنند

وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: معلمانی که در حال حاضر در مدارس هستند، از فیلترها و گزینش‌های بسیاری رد می‌شوند که در میان آنها نیز ما حتی به صورت انگشت‌شمار داریم که نمی‌توانند ماموریت‌های خود را در مدارس اجرا کنند. با این توصیف قطعا حضور روحانیون در مدارس، تحول بزرگ و شگرفی در آموزش و پرورش خواهد بود و می‌تواند نقایصی را که در حوزه تعلیم و تربیت وجود داشته را حل کند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سئوال که جایگاه روحانیت در مدارس به چه نحوی است و رویکرد کلی آموزش و پرورش در این رابطه چیست؟‌، گفت: از نظر ما حوزه‌های علمیه می‌توانند بهترین نقش را از نظر تربیتی در مدارس ایفا کنند که چه بسا هیچ قشر و نهادی نتواند این چنین در میان دانش‌آموزان تاثیرگذار باشد.


وی با اشاره به اینکه سابقه ارتباط و فعالیت‌های مشترک میان حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش سابقه طولانی دارد، گفت: ما باید بتوانیم این ارتباط را به شکل مستحکم و منظم داشته باشیم چرا که تا امروز نقطه ضعف در میان فعالیت‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه نبود ساختار و برنامه منظمی برای اجرای این فعالیت‌ها بوده است.


حاجی‌بابایی افزود: در حال حاضر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به دنبال تدوین ساختاری برای حضور ثابت و دائمی روحانیون در مدارس است که قطعا این امر می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری‌های آموزشی و تربیتی در مدارس شود.


وی در رابطه با انتقاداتی که در رابطه با این طرح می‌شود، گفت: معلمانی که در حال حاضر در مدارس هستند، از فیلترها و گزینش‌های بسیاری رد می‌شوند که در میان آنها نیز ما حتی به صورت انگشت‌شمار داریم که نمی‌توانند ماموریت‌های خود را در مدارس اجرا کنند

با این توصیف قطعا حضور روحانیون در مدارس، تحول بزرگ و شگرفی در آموزش و پرورش خواهد بود و می‌تواند نقایصی را که در حوزه تعلیم و تربیت وجود داشته را حل کند.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به مشکلات و وضعیت نابسمان نیروی انسانی در آموزش و پرورش چطور برای حضور روحانیون در مدارس از نظر نیروی انسانی چاره‌اندیشی شده است، گفت: ما به‌دنبال این نیستیم که روحانیون را همچون معلمان در مدارس استخدام کنیم بلکه سابقه نشان داده است که روحانیون با توجه به ابعاد شخصیتی خود چشم‌داشت زیادی به مسائل مالی ندارند و بعد اخلاقی و انسانی آموزش به شکلی آنها را جذب آموزش و پرورش می‌کند و این مسأله‌ای است که در حال حاضر در ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش نسبت به آن برنامه‌ریزی می‌شود و قطعا در آینده به نتایجی در این رابطه خواهیم رسید.


وی تاکید کرد: سعی داریم در آینده درس‌های اساسی دانش‌آموزان را با محوریت مباحث قرآنی زیر نظر روحانیون در مدارس تقویت کنیم و خروجی مدارس‌مان دانش‌آموزانی شوند که از حضور روحانیون در مدارس بهره جسته‌اند و از نظر تربیتی بتوانند نیروهای مناسبی برای نظام جمهوری اسلامی باشند

منبع: ایلنا

No comments:

Post a Comment