Monday 18 October 2010

وزیر علوم: بازنشستگی استادان دانشگاه قانونی بود

وزیر علوم،‌ تحقیات و فناوری گفت: بازنشستگی استادان دانشگاه طبق قانون عمل شده است، در حالی که برخی به دنبال جنجال رسانه‌ای هستند

کامران دانشجو در ادامه سخنانش در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما افزود:‌ در 5 ماه گذشته هر موردی که به ما معرفی شد پس از تحقیق و بررسی به این نتیجه رسیدیم که بر اساس قانون بازنشسته شده‌اند.

وی گفت: بر اساس قانون وقتی فردی 30 سال خدمت کند و 65 سال هم‌سن داشته و استادیار باشد باید بازنشسته شود.


دانشجو در عین حال تصریح کرد:‌‌ بازنشستگی استادان به معنای قطع ارتباط آنها با دانشگاه نیست و مسئولان دانشگاه می‌توانند همچنان از این استادان برای تدریس دعوت کنند.


وزیر علوم افزود: ‌استادان بازنشسته می‌توانند در پژوهشکده‌های زیر نظر هر دانشگاه هم فعالیت کنند.


وی افزود:‌ اگر کسی مصداق خاصی دارد مبنی‌بر این که استادی پیش از موعد بازنشسته شده است به دور از جنجال‌های رسانه‌ای به ما اعلام کند تا بررسی کنیم.


دانشجو در بخش دیگری از این برنامه در پاسخ به سئوالی درباره زمان دقیق حذف کنکور گفت‌: هم اکنون برای دوره‌های کارشناسی دانشگاه ها 200 هزار صندلی خالی داریم و اکنون رقابت‌ها برای ورود به دانشگاه نیست بلکه برای چندین رشته خاص است.


وی افزود:‌ در هر حال تا زمانی که این رقابت‌ها وجود دارد باید معیاری هم برای انتخاب دانشجویان وجود داشته باشد.


وزیر علوم گفت:‌ تصمیم‌گیری درباره زمان حذف کنکور به عهده کمیته‌ای متشکل از وزرای علوم، ‌آموزش و پرورش، ‌بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است.


دانشجو افزود:‌ در یکی از جلسات این کمیته مقرر شد سال 93 کنکور حذف شود اما بررسی های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حاکی از این است که این اتفاق در سال 92 بیفتد.


وی گفت‌: در صورت حذف کنکور برای این که رقابت ها از میان نرود مقرر شد نمرات دانش آموزان در سال تحصیلی به کارنامه‌ای تبدیل و بر اساس آن امتیاز‌بندی شود که قطعا برای کنکور سراسری سال آینده این اقدام خواهد شد

منبع: دانشجو نیوز


No comments:

Post a Comment