Wednesday 3 November 2010

بیانیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران در پی انحلال این دانشگاه

در ادامه اعتراض به انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران که از روز یکشنبه با تحصن برخی از دانشجویان این دانشگاه آغاز شده است، روز گذشته نیز جمعی از دانشجویان این دانشگاه پس از تجمع اعتراضی خود، با انتشار بیانیه ای انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران را "اقدامی غیر کارشناسی، نامدبرانه و غیر منطقی" دانستند

دانشگاه علوم پزشکى ایران که در سال ۱۳۵۲ با نام «مرکز پزشکى شاهنشاهى» بنیانگذارى شده بود، در زمان انحلال داراى بیش از شش هزار دانشجو و ۷۳۱ عضو هیئت علمى بود و بر اساس آخرین رتبه‌بندى وزارت بهداشت، چهارمین دانشگاه برتر علوم پزشکى کشور به شمار مى‌رفت.

به گزارش دانشجو نیوز، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:


به نام او که عالم است و عادل


ما دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران با حفظ نظم وآرامش کامل برای اعلام اعتراض و آرای خود گرد هم آمدیم و خواستار بیان نظرات وصیانت از نام و هویت دانشگاه پرافتخار علوم پزشکی ایران شده ایم. متاسفانه تاکنون با وجود روند منطقی اعتراض واعلام نظرمان شاهد بی احترامی بیشتر مسئولین نسبت به نام هویت حرمت و تقدس علمی این دانشگاه بوده ایم. ما امروز در ادامه تجمعات خود خواستار رسیدگی به موارد زیر می باشیم:



۱ - ما دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران انحلال یکی از بزرگترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور که دارای اعتبار بین المللی است را اقدامی غیر کارشناسی نامدبرانه و غیر منطقی دانسته و بدین وسیله مخالفت خود را با هرگونه تصمیمی مبنی بر انحلال این دانشگاه اعلام می داریم.

۲ - با توجه به قوانین موجود در خصوص نحوه فعالیت دانشگاه ها و شواهد امر- نظر نمایندگان مجلس و وزرای پیشین و...- دستور انحلال دانشگاه ایران توسط وزیر بهداشت با دلایلی غیر مشخص فاقد وجاهت قانونی و کارشناسی لازم جهت چنین اقدام بزرگی بوده است. صرف نظر از غیر قانونی بودن این امر اعلام یکباره و یک شبه آن در عصر جمعه و در میانه سال تحصیلی و دست به کار شدن عجولانه و به دور از احترام مسئولین امر جهت اجرای این حکم محکوم و غیر قابل پذیرش بوده و لازم است در این خصوص به طریق شایسته ای از جامعه دانشگاهی دانشگاه ایران اعاده حیثیت صورت پذیرد.

۳ - با توجه به بند فوق الذکر خواستار آنیم که مسئولین محترم وزارتخانه بی فوت وقت تصمیم اتخاذ شده مبنی بر انحلال دانشگاه ایران و انتقال آن به دانشگاه تهران را ملغی نمایند و امور دانشگاه ایران طبق روال سابق ادامه یابد.


۴ - از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز خواستاریم از مجرای قانونی به این امر رسیدگی نمایند. ضمنآ شایسته است نمایندگان کمیسیون بهداشت مجلس و وزیر محترم بهداشت در اسرع وقت نسبت به تمامی اعتراضات ما پاسخگو باشند.


۵ - در نهایت بی شک مدیریت ضعیف مسئولین وقت دانشگاه ایران در حادث شدن این موضوع موثر بوده است و همچنین عدم وجود ساختارها و نهادهای توانمند و نظام مند صنفی دانشجویان و اساتید به دور از تک صدایی که در چنین شرایطی بتواند حامی دانشگاه دانشجو و استاد باشد نیز ناشی از مدیریت سلیقه ای و ناکارامد مسئولین دانشگاه ایران طی دهه اخیر میباشد. ۶ - در پایان شایان ذکر است که تا برطرف نشدن ابهامات بیشمار موجود در خصوص این اقدام غیرقانونی توسط مسئولان با تعطیلی کلاس ها و بخش های بیمارستانی و لغو امتحانات تجمعات آرام متعادل و بدون هیچگونه جهت گیری سیاسی به صورت روزانه در دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه یافته و همچنین از پرسنل دانشگاه اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه خواستاریم تا همصدا با دانشجویان در برطرف شدن فضای مبهم کنونی سهیم باشند.

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران
منبع:
دانشجو نیوز

No comments:

Post a Comment