Wednesday 24 November 2010

خواجه‌سروی: سرفصل‌ دروس دانشگاه‌ها با هدف رفع نیاز‌های کشور تغییر می‌یابد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: سیاست وزارت علوم پاسخگویی رشته‌های دانشگاهی به نیازهای جامعه است که تغییر سرفصل‌های درسی نیز در همین راستا صورت می‌گیرد

غلامرضا خواجه‌سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان زنجان اظهار داشت: آئین‌نامه‌هایی که از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود با مشورت صاحب‌نظران و بویژه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تدوین می‌شود.

وی افزود: آئین‌نامه‌های وزارت علوم در پاسخ به مطالبات دانشجویان، اعضای هیات علمی و مردم تدوین می‌شود و علت تاخیر در ابلاغ نهایی آنان نیز بدلیل لحاظ کردن نظرات جامعه دانشگاهی در این آئین‌نامه‌ها است.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دیدار به سیاست تمرکز‌زدایی دولت اشاره کرد و گفت: سیاست دولت‌های نهم و دولت دهم تمرکززدایی از مرکز و انتقال امکانات به استان‌ها و شهرستان‌های کشور و در نتیجه توسعه همه‌جانبه کشور بوده است.


خواجه‌سروی همچنین خاطرنشان کرد: سیاست وزارت علوم نیاز محور کردن رشته‌های دانشگاهی و پاسخگویی به نیازهای جامعه است که تغییر سرفصل‌های درسی نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به استقلال دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در برنامه پنجم توسعه استقلال دانشگاه‌ها به خوبی رعایت شده است، البته استقلال دانشگاه‌ها با نظارت دولت و در مسیر سیاست‌های دولت و نظام تعریف می‌شود.


معاون وزیر علوم در ادامه اظهار داشت: اختصاص بودجه و امکانات به دانشگاه‌ها باید براساس فعالیت‌های انجام شده در دانشگاه‌ها و خروجی صورت گیرد، لذا رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور امر مهمی است که در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.


خواجه‌سروی در پایان یادآور شد: هدف اصلی وزارت علوم و دانشگاه‌ها تربیت نیروی انسانی برای نظام است و به تدریج فعالیت‌های دیگر مانند خدمات دانشجویی و خوابگاهی به بخش خصوصی واگذار می‌شود البته مسئولین دانشگاه‌ها نظارت خود را حفظ خواهند کرد.

منبع: فارس

No comments:

Post a Comment