Sunday 21 November 2010

سی درویش گنابادی به تحمل حبس و جزای نقدی محکوم شدند

سی نفر از دراويش گنابادی شهرستان چرمهین که شاهد تخریب محل برگزاری مجالس مذهبی خود توسط نيروهاي دولتي بودند، به جرم اخلال در نظم ‌و آسايش عمومي، تمرد نسبت به مأمورين و توهين و تخريب اموال دولتي، از سوی دادگاه عمومي باغ‌ بهادران اصفهان به تحمل يك سال حبس تعزيري و پرداخت سه ميليون و پانصد هزار ريال جزاي نقدي بدل از حبس و شلاق (تعليق به مدت پنج سال) محكوم شدند.

این حکم که دراویش را از حضور و رفت و آمد به جلسات مذهبی درویشی‌شان نیز منع می‌کند، در حالی صادر شده است که در 11 تیرماه 1387، شهرداری چرمهین در اقدامی غیرقانونی، به حکم کمیسیون صد شهرداری استناد کرده و محل برگزاری مجالس دراویش گنابادی ساکن آن شهرستان را که منزل مسکونی یکی از دراویش به نام رحمت‌الله جوادی بوده است، به طور کامل با خاک تخریب کرد.


طبق حکم دادگاه یاد شده، دراويش محكوم همچنین مكلف شده‌اند در طول دوران تعليق مجازات، از برگزاري جلسات دراويش و رفت و آمد و حضور در این جلسات خودداري کنند.


یادآور می‌شود که سه نفر از دراویش به نام‌های طوبی كائيزنژاد، زبيره شيرواني و اعظم نعمتي خويي، به دليل عدم كفايت ادله، از اتهامات منتسب شده، برائت حاصل کردند.


گفتنی‌ است رحمت‌الله جوادی که جلسات مذهبی دراویش گنابادی در منزل مسکونی وی برگزار می‌شد،‌ از جمله معلمانی است که در جریان انقلاب 1357،‌ جانباز شد. منزل وی در حالی تخریب شد که نیروهای انتظامی زن و فرزند او را از محل سکونت‌شان بیرون کشیده و در این جریان، بخشی از وسایل زندگی و شخصی وی نیز زیر آوار ماند
منبع: پایگاه اطلاع رسانی دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی

No comments:

Post a Comment