Thursday 30 September 2010

تهدید مجلس دار جوب قلعه از سوی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی


پلیس و ماموران اداره اطلاعات استان فارس، مجلس دار شهرستان جوب قلعه فارس را به دلیل برگزاری مجالس مذهبی دراویش گنابادی به طور پیاپی احضار و بازجویی می کنند.
به گزارش سایت مجذوبان نور، حمید آقاجری، مجلس دار شهرستان جوب قلعه که اکنون بیش از یک ماه است از سوی ماموران اطلاعاتی و امنیتی استان فارس بازخواست و بازجویی می شود، در این باره گفت: ماموران ما را به عضوگیری متهم کرده و اصرار دارند که مجوز مجالس الهی و مذهبی را از ادارات ارشاد و تبلیغات اسلامی استان بگیریم.
آقاجری افزود:آقایی به نام نیکبخت، که رییس پلیس مخفی است، ما را به تعطیل کردن مجالس شب های دوشنبه و جمعه تهدید کرده و در برخوردی غیر قانونی و قهرآمیز، مدعی شده است که در صورت گردن نگذاشتن به این تهدید، مرا در حضور دراویش دستنبد زده و از دایر شدن مجالس و حضور دراویش در آنها جلوگیری خواهد کرد. او گفت: بازجویان ما را به عضوگیری و تبلیغمتهم می کنند و اصرار دارند که این مجالس که در آن جز ذکر خداوند و مسایل مذهبی جاری نیست، تعطیل شود.
وی ادامه داد: من بارها از ماموران خواستار تحقیق در این باره شدم و به آنها تاکید کردم که نه تنها در این مجالس عضوگیری نمی شود، بلکه عموم کسانی که در آنحضور پیدا می کنند به خواست خود می آیند و به هیچ وجه اصراری در کار نیست.
مجلس دار شهرستان جوب قلعه در پایان از دخالت ِ اداره اطلاعات یاسوج نیز برای تعطیل کردن مجالس دراویش گنابادی جوب قلعه یاد کرد. شنیده ها حاکی است که شواری تامین استان فارس جلسه ای را با موضوع مجالس درویشی شهرستان جوب قلعه تشکیل داده و در آن از حضور جمعیت بیش از حد تصور در مجالس دراویش و محبوبیت آقاجری در میان مردم منطقه یاد کرده است
منبع:
مجذوبان نور

No comments:

Post a Comment