Monday 27 September 2010

استاد بازنشسته دانشگاه تهران: به علم و فرهنگ یورش برده اند

دکتر محمد خوش چهره اقتصاددان و از چهره های شاخص اصولگرا پس از گذشت ۲۳ سال سابقه تدریس در دانشگاه تهران از اول مهر ماه به جمع اساتید بازنشسته پیوست. بازنشستگی این استاد با سابقه هماندند برخی از اساتید و روسای پیشین دانشگاه ها که در تابستان امسال با حکم وزیر علوم بازنشسته شدند بازتابهای مختلفی در محافل سیاسی و دانشگاهی داشت

این استاد پیشین دانشگاه تهران، در مصاحبه ای اقدامات اخیر مسولین در وزارت علوم را یورش به علم و فرهنگ دانست و ادامه داد: "به علم و فرهنگ یورش برده اند اما قطعا این اقدامات انحرافی پایدار نخواهد بود و در آینده نزدیک برعکس به بیداری بیشتر جامعه و افزودن به سرمایه های انقلاب اسلامی منجر خواهد شد."

محمد خوش چهره، درباره بازنشستگی از دانشگاه تهران با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: " همه چیز فانی و رفتنی است. مگر کاری که برای خدا باشد و وجه الهی پیدا کرده باشد. همه باید بروند، چه از مسئولیتها و چه از حیات دنیوی."


این عضو هیئت علمی بازنشسته شده که با خبرگزاری مهر مصاحبه می کرد در پاسخ به اینکه منشأ این بازنشستگی که برخی از آن به عنوان "بازنشستگی شتابان" نام برده اند چیست با مزاح گفت: "خیلی از مسائل جاری را باید در فضای حاکم تحت عنوان فضای ایجاد شده منتسب به کوروش و اسفندیار جستجو کرد. مخصوصا کارگزاران کوروش زمان در محیط فرهنگی و دانشگاهی کشور به طور شتابان قصد عملیاتی کردن منویات خود را دارند و به علم و فرهنگ یورش برده اند."


خوش چهره افزود: "قطعا این انحرافات (که الهی نیستند) پایدار نخواهد بود و در آینده نزدیک برعکس به بیداری بیشتر در سطح جامعه خواهد انجامید.


پیش از این پروفسور یوسف ثبوتی، رئیس سابق دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان که در تابستان امسال از کار برکنار شد در مصاحبه‌ای با بیان این که "این روزها قرار نیست راست‌گویی مد روز باشد" نسبت به برکناری خود واکنش نشان داده بود و اعلام کرده بود هیچ حکمی به جز حکم برکناری اش دریافت نکرده است.


بیش از ۲۰ موسسه آموزشی و دانشگاه در تابستان امسال دستخوش تغییرات در سطح روسا به حکم وزیر علوم بوده است

منبع:دانشجونیوز

No comments:

Post a Comment