Friday 3 September 2010

برنامه ریزی برای آشنایی هرچه بیشتر دانشگاهیان با قرآن

وزیر بهداشت با اشاره به نقش انسان‌سازی دانشگاهها گفت: باید در دانشگاهها به طریقی اساتید و دانشجویان و کارمندان را با قرآن آشنا کنیم تا به کمک آنان مردم این کتاب زندگانی را در زندگی روزمره خود وارد و استفاده کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مرضیه وحیددستجردی عصر پنجشنبه در مراسم اختتامیه بخش دانشگاهی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم،‌ با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن کریم خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی بیشتری داشته باشیم تا قرآن را بیش از پیش به زندگی مردم و دانشگاهیان وارد کنیم.
وی با اشاره به افزایش تعداد غرفه‌های دانشگاهی به 63 غرفه افزود: ‌امسال از بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن به ویژه بخش علوم پزشکی استقبال خوبی شد و انتظار می‌رود برای سال آینده با افزیش کیفیت این غرفه‌ها، شمار بازدیدکنندگان نیز افزایش یابد چرا که در وزارت بهداشت دستاوردهای زیادی برای ارائه در نمایشگاه قرآن وجود دارد.
وزیر بهداشت به رابطه قرآن و بهبود بیماران اشاره کرد و افزود: قرآن علاوه بر این که راه زندگی است "شفا" هم هست. مثل بیماری که برای علاج بیماری اش نزد طبیب می رود و نسخه او را بدون آن که از تاثیرات داروهایش بر خود اطلاع علمی کامل داشته باشد مصرف می کند، باید به دستورات قرآن هم حتی اگر نمی شناسیم عمل کنیم. همچنین در این مراسم وزیر بهداشت از برگزیدگان دانشگاهی پنجمین جشنواره قرآنی دانشجویان تقدیر کرد و حجت الاسلام حمید محمدی قائم مقام وزیر ارشاد در امور قرآنی و رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور و رئیس هجدهمین نمایشگاه های بین المللی قرآن به پاس تلاش های بی شائبه دکتر مرضیه وحید دستجردی و تاسیس مرکز قرآن و عترت در وزارت بهداشت برای نخستین بار، با اهداء لوحی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقدیر کرد
منبع:مهر

No comments:

Post a Comment