Friday 10 September 2010

حداقل دانشجویان ستاره‌دار امسال بین 100 تا 150 نفر هستند

یک دانشجوی ستاره‌دار با بیان این که در سال جاری بین 100 تا 150 نفر در آزمون کارشناسی ارشد ستاره‌دار شده‌اند گفت که این تعداد در مقایسه با سال‌های گذشته به شدت افزایش یافته است

این فعال دانشجویی که در پی انتخابات سال گذشته مدتی را در بازداشت سپری کرد و اکنون به جمع دانشجویان ستاره‌دار پیوسته است، در توضیح روند ستاره‌ دار شدن توضیح داد: اخیرا در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی، که نتیجه آن اوایل خرداد ماه روی سایت سنجش قرار گرفت، ستاره دار شدم. این محرومیت از تحصیل روی سایت سازمان چنین درج شده بود "شما نقص در پرونده دارید و تا تاریخ... به سازمان سنجش مراجعه فرمایید."

وی که نخواست نامی از او برده شود، ادامه داد: بعد از مراجعه در تاریخ مذکور به طبقه دوم سازمان، قسمت گزینش، رفتم که مرا به شخصی به نام نعیمایی ارجاع دادند. وی چند سوال راجع به خودم و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و انتخاباتی‌ام پرسید و فرمی را به من داد که در آن سوال‌های مختلفی پیرامون نوع فعالیت‌های‌ام در آن درج شده بود و در نهایت گفت که بعدا با شما تماس می‌گیریم. این روند تقریبا برای تمامی دانشجویان محروم از تحصیل به همین شکل طی می‌شود.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه محرومیت در سال جاری تنها شامل دانشجویان فعال نشده، اظهار داشت:یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد رودهن که به هیچ وجه سیاسی نبوده و دانشجوی معمولی و حتی غیرفعال به شمار می‌رود و تنها در جریان اعتراضات خیابانی به نتیجه انتخابات چند روزی بازداشت بوده با وجود کسب رتبه خوب از ادامه تحصیل محروم شده است، این به این معنا است که امسال دامنه محرومین از تحصیل بسیار بیشتر از سال‌های گذشته بوده است.

وی ادامه داد: ماه بعد که مجدد به سازمان سنجش رفتم مرا به داخل راه ندادند ولی از طریق تلفن نگهبانی، با قسمت گزینش صحبت کردم و کارمند گزینش تاکید کرد که "ما اسم آن100-150 نفر را اواخر خرداد واسه تجدیدنظر فرستادیم." یعنی امسال نزدیک به 100 الی 150 نفر در آزمون ارشد دانشگاه‌های دولتی سه ستاره شده اند که سازمان جهت تجدید نظر، اسامی آن‌‌ها را اواخر خرداد به اداره اطلاعات فرستاده بود.

این دانشجوی ستاره‌دار با بیان این که "اواسط مرداد مجددا به سازمان مراجعه کردم" تشریح کرد: این بار از طریق آشنایی که در سازمان کار می‌کرد به داخل رفتم و آن آشنا به من گفت که "اسامی شما بار اولی برای گزینش به اداره اطلاعات فرستاده شده و صلاحیت‌تان رد شده بود؛ حالا مجدد برای تجدیدنظر به اطلاعات فرستاده شده اما تاکنون پاسخ آن نیامده است."

وی درباره آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز اظهار کرد: پاسخ آزمون ارشد آزاد نیز چند روزی است که اعلام شده و در صفحه من و برخی از دوستان ستاره دار چنین درج شده است "کارنامه ای با مشخصات مورد نظر موجود نمی باشد" یعنی از ورود به دانشگاه آزاد نیز محروم شده‌ایم. محرومین از تحصیل در دانشگاه آزاد نیز بر خلاف روند چند سال گذشته که معمولا دانشجویان محروم از تحصیل در دانشگاه دولتی، در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل می شدند، تعداد قابل ملاحظه‌ای است.

این فعال دانشجویی محروم از تحصیل در پایان گفت: محرومین از تحصیل در دانشگاه آزاد از دیروز به مرکز آزمون دانشگاه آزاد واقع در خیابان پاسداران کوچه بهستان ششم، مراجعه کرده اند که پس از مراجعه به آنها شماره‌ای داده شده و گفته شده هفته بعد تماس بگیرید این در حالی است که هفته بعد زمان ثبت نام قبول شدگان در دانشگاه آزاد تمام می شود.

گفتنی است از سال 85 داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد با موج محرومیت از ادامه تحصیل مواجه شدند. این روند تاکنون هرسال ده‌ها نفر از دانشجویان را از ادامه تحصیل و پیشرفت بازداشته است. ستاره دار شدن که تا سال گذشته مختص دانشگاه‌های سراسری بود، از دو سال پیش در دانشگاه آزاد هم رسم شد.

سال گذشته در مناظرات انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد وجود دانشجویان ستاره‌دار را انکار کرد که این گفته تجمع این دانشجویان در مقابل وزارت علوم، مجلس و صدا و سیما را در پی داشت.

هم اکنون شیوا نظرآهاری، ضیا نبوی، مهدیه گلرو و مجید دری از دانشجویان محروم از تحصیل با احکام سنگین و طولانی مدت در بازداشت به سر می‌برند

منبع: جرس

No comments:

Post a Comment