Wednesday 24 February 2010

بازداشت امیر شیبانی فعال دانشجویی مشهد برای چهارمین بار پس از انتخابات

یکی از فعالان دانشجویی شهر مشهد، برای چهارمین بار پس از انتخابات و در پی اعتراضات مردم مشهد به نتایج انتخابات 22 خرداد، بازداشت شد.
یکی از فعالان سیاسی شهرمشهد درمصاحبه با کمپین بین المللی حقوق بشر درایران گفت که امیر شیبانی فعال دانشجویی دربند شهر مشهد در پی اعتراضات مردم مشهد به کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد در چهار نوبت بازداشت شده و یک بار نیز که مأموران جهت بازداشت وی به محل سکونتش مراجعه کرده بودند، از دست آنان گریخته است، بار دیگر بازداشت شد. همچنین گفتنی است در هفت ماه گذشته بارها امیر شیبانی به دادگاه انقلاب، ستاد خبری اداره اطلاعات و دیگر نهاد های امنیتی مشهد احضار و بازجویی شده است و ماموران امنیتی و انتظامی مشهد بارها به منزل پدری وی هجوم برده اند. به گفته خانواده این فعال دانشجویی شهر مشهد وی بارها در بازداشتگاه های کوی پلیس، اطلاعات ناجا و اطلاعات سپاه مشهد مورد ضرب و شتم شدید و شکنجه قرار گرفته است.

این فعال دانشجویی ۲۱ ساله مشهدی هم اکنون در زندان وکیل آباد مشهد زندانی میباشد. امیر شیبانی در سال گذشته نیز به مدت دو هفته در اداره اطلاعات مشهد بازداشت شده بود. شیبانی ابتدا در پی اعتراضات مردم مشهد به کودتا انتخاباتی ۲۲ خرداد در روز ۱۵ مرداد بازداشت و روز بعد از آن آزادشده بود. شیبانی سپس در روز ۲۳ شهریور ماه گذشته هنگام دعوت مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس بازداشت و پس از ده روز بازداشت در سلول انفرادی در بازداشتگاه های اداره اطلاعات و کوی پلیس مشهد، یکم مهر آزاد شده بود.
امیر شیبانی روز ۱۸ آذر نیز به علت شرکت در برنامه تریبون آزاد روز دانشجو دانشگاه فردوسی مشهد که با مجوز قانونی مسئولان دانشگاه برگزار شده بود، بار دیگر بازداشت شد. وی که به علت شرکت در یک برنامه مجوز دار دانشجویی به صورت کاملا غیر قانونی بازداشت شده بود پس از گذراندن دو هفته بازداشت در سلول انفرادی با قرار وثیقه آزاد شد.

بنا به گفته این فعال سیاسی، در آخرین مورد بازداشت غیر قانونی امیر شیبانی، وی در روز هفتم بهمن ماه به دادگاه انقلاب مشهد احضار و به بدون آنکه هیچ جرمی مرتکب شده باشد، به بازداشتگاه نامعلوم اطلاعات سپاه مشهد منتقل شد.

آقای شیبانی تا ۲۸ بهمن ماه سال جاری بدون هیچگونه ملاقاتی و بدون آنکه خانواده اش از علت و مکان بازداشت تنها پسرشان مطلع باشند در سلول انفرادی بازداشتگاه نامعلوم اطلاعات سپاه زندانی بود و پس از آن به زندان وکیل آباد شهر مشهد منتقل شده است
منبع: در داخل ایران

No comments:

Post a Comment