Tuesday 26 January 2010

تجمع دوباره دانشجويان در دانشگاه تربيت معلم

از ساعت 12 امروز( سه شنبه 6 بهمن ماه) حدود 30 نفر از دانشجويان كارشناسي ارشد دانشگاه تربيت معلم تهران در اعتراض به مشكلات صنفي و از جمله هزينه بالايي كه دانشگاه از آنان دريافت مي‌كند در مقابل ساختمان اداري اين دانشگاه تجمع كرده‌اند.
تجمع‌كنندگان با در دست داشتن پلاكاردهايي با مضمون "كمبود امكانات و بودجه ناكافي دانشگاه تربيت معلم نسبت به ساير دانشگاه‌هاي تهران بي‌عدالتي محض است " و "ما خواستار پاسخگويي مسئولان هستيم "، از مسئولان وزارت علوم خواستار پيگيري مطالبات خود شدند.
در حال حاضر محمودنيا معاون آموزشي دانشگاه تربيت معلم در حال صحبت با تجمع‌كنندگان است.
خاطرنشان مي‌شود؛ دانشجويان كارشناسي ارشد دانشگاه تربيت معلم روز يكشنبه 4 بهمن ماه نيز در اعتراض به هزينه بالاي دريافتي دانشگاه از آنها در مقابل ساختمان اداري اين دانشگاه تجمع كرده بودند.
در اولین تجمع برگزار شده در این دانشگاه یکی از دانشجویان علت اصلی تجمع را عدم تحقق مسئولان دانشگاه در خصوص اعطاي وام عنوان كرد و گفت: دانشجويان با توجه به وعده مسئولان دانشگاه و محقق نشدن آن تجمع كردند و خواستار پاسخگويي مسئولان دانشگاه تربيت معلم كرج در اين خصوص شدند.

گفتنی است دانشگاه تربیت معلم تهران یکی از دانشگاه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایران است.

طرح تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه خوارزمی، از ۱۰ سال پیش مطرح شده، در سال ۸۱ و ۸۲ شورای گسترش آموزش عالی تغییر اسم این دانشگاه را تصویب و ابلاغ کرد؛ ولی مورد پذیرش شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار نگرفت. دانشگاه تربیت معلم تهران در ابتدا به منظور تربیت معلم و دبیر تأسیس شد، اما اکنون تنها پنج درصد از رشته‌های آن را رشته‌های دبیری تشکیل می‌دهند
منبع: خبرگزاری هرانا

No comments:

Post a Comment