Thursday 24 June 2010

طرحی بر مبنای تفکر عدالت محور: انتقال دانشگاه خواجه نصیر از تهران به شهرستان مراغه

استاندار آذربایجان شرقی از انتقال دانشگاه خواجه نصیر به شهرستان مراغه در راستای تراکم زدایی از پایتخت و تامین عدالت در کشور خبر داد.به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، احمد علیرضا بیگی شامگاه چهارشنبه درکارگروه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: موضوع تامین عدالت از جمله دغدغه های دولت دهم بوده که با سبک کردن پایتخت و و تراکم زدایی سعی در رسیدن به این مهم بوده که ما نیز برای رسیدن به این هدف باید از طرح مطرح شده دولت حمایت کنیم.

وی ادامه داد: این طرح بر مبنای تفکر عدالت محور بوده و انتقال دانشگاه خواجه نصیر از تهران به شهرستان مراغه فرصت مناسبی برای این استان محسوب شده و باید زمینه را برای این تصمیم گیری فراهم کرد.


وی با اشاره به مهاجرت نخبه های کشور به خارج از کشور، گفت: ایرانیان مقیم خارج از کشور پایگاه های فرهنگی نظام بوده و نباید به عنوان فرار مغزها تلقی شوند چرا که قلب آنان به عشق وطن می تپد.


علیرضا بیگی گفت: باید شرایط به نحوی فراهم شود تا از افرادی که برای ادامه تحصیل به آنسوی مرزها می روند بهره وری مناسب و مفیدی صورت گیرد.


وی با اشاره به اقدامات انجام یافته برای جذب ایرانیان خارج از کشور توسط دولتمردان اظهار داشت: تشکیل شورای ایرانیان درخارج از کشور توسط دولت نهم و ایجاد شبکه های ماهواره های فارسی زبان در راستا مستحکم ساختن پایگاه های ارتباطی با آنان بوده است.


وی تاکید کرد: رویکرد دولت در موضوع عدالت تنها محصور به هدفمند ساختن یارانه ها نبوده و در همه زمینه ها این دیدگاه وجود دارد.


بیگی با تاکید بر پیشنهاد رئیس جمهور مبنی بر انتقال دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به شهرستان مراغه خاطرنشان کرد: این پیشنهاد احمدی نژاد نشان دهنده تفکر عدالت محور وی بوده و مسئولان استانی باید شرایط تصمیم گیری این امر را برای دولتمردان فراهم کنند.


وی ادامه داد: تحقق این پیشنهاد منشا خیر و برکت بزرگی برای شهروندان مراغه شده و باعث رشد و شکوفایی آن منطقه می شود
منبع: دانشجونیوز

No comments:

Post a Comment