Sunday 13 June 2010

بازداشت ۲ دانشجوی دانشگاه کرمانشاه، یک دانشجوی علامه طباطبائی و ۲ دانشجوی دانشگاه تهران

روز گذشته در پی فراخوان تشکل دانشجویی آزاد اندیش دانشگاه رازی کرمانشاه و برگزاری تجمعی مسالمت آمیز، ۲ دانشجوی این دانشگاه بازداشت شدند.
حراست دانشگاه رازی کرمانشاه ۴ دانشجوی این دانشگاه را احضار کرده و ۲ تن از آنان را تحویل اداره اطلاعات کرمانشاه داده است.
آپتین پگاه دانشجوی رشته فیزیک و بابک غیاثی دانشجوی رشته مهندسی کشاورزی (زراعت) دانشجویانی هستند که روز گذشته بازداشت شده اند و تاکنون اطلاعی از آنان در دست نیست.


این احضارها پس از فراخوان و تجمع در مقابل دانشکده فنی دانشگاه رازی کرمانشاه انجام شده است. فضای دانشگاه رازی نیز روز گذشته توسط نیروهای حراست و بسیج به شدت امنیتی شده بود و تعدادی از خودروهای یگان ویژه نیروی انتظامی نیز در مقابل درب اصلی دانشگاه حضور یافتند تا مانع از خروج احتمالی دانشجویان از دانشگاه شوند.


همزمان گزارش ها حاکی از بازداشت سعید فدایی اصل و فرنوش رزقی دانشجویان دانشگاه تهران و کوروش جنتی دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی است.


به گزارش هرانا سعید فدایی اصل و فرنوش رزقی روز گذشته و در پی تجمع دانشجویان دانشگاه تهران بازداشت شده اند و تلاش خانواده این دو دانشجو برای پیگیری وضعیتشان تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.


همچنین بنابر گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر کوروش جنتی، دانشجوی ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی، صبح روز گذشته، شنبه ۲۲ خرداد، پس از احضار به حراست دانشگاه، بازداشت شده است.


نیروهای امنیتی، پس از بازداشت جنتی، به منزل پدری وی رفته و اقدام به تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی کرده‌اند.


پیش از این، کوروش جنتی، طی احکام جداگانه به سه ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود

منبع:
دانشجونیوز

No comments:

Post a Comment