Saturday 26 June 2010

محمد جواد لاریجانی: دانشگاه آزاد استانی شود؛دانشگاه آزاد یک وزارت علوم کامل است

مشاور رئیس قوه قضاییه پیشنهاد کرد که دانشگاه آزاد به شیوه استانی تقسیم شود و در هر استان چند پردیس دانشگاهی وجود داشته باشد که هر کدام دارای شخصیت‌های حقوقی و هیئت امنای مستقل باشند.محمد جواد لاریجانی روز پنجشنبه در حاشیه کنگره نظامی اسلامی مهندسین در پاسخ به سئوالی در مورد تجمع در مقابل مجلس در واکنش به مصوبه مربوط به دانشگاه آزاد گفت: خود رئیس مجلس هم موافق مصوبه مذکور نبود و تذکرات قانون اساسی را جدی گرفت اما مجلس راه خود را دارد و باید فضای دوستانه برقرار باشد. باید در مسئله دانشگاه آزاد مصالح آموزش عالی در نظر گرفته شود. البته این دانشگاه را یک مجموعه آموزشی بزرگ می‌دانم که یک وزارت علوم کامل است.
وی ادامه داد: شاید در دنباله کار شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم باشد تا یک تصمیم‌ سازی راجع به ساختار این دانشگاه گرفته شود به طور مثال در سایر کشورها این گونه دانشگاه‌ها بین ایالات‌ها تقسیم می‌شود و لذا من پیشنهاد می‌کنم که دانشگاه آزاد را به شیوه استانی تقسیم کنیم و در هر استان چند پردیس دانشگاهی وجود داشته باشد که هر کدام دارای شخصیت‌های حقوقی و هیئت امنای مستقل باشد.
رئیس اسبق مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: البته آقای جاسبی ضمن اینکه مدیر بسیار فعال و موفقی است در جریان انتخابات سال گذشته دارای لغزش‌هایی بود و همین مسئله هزینه دانشگاه آزاد را بسیار بالا برد. در عین حال اشکالات من به مواضع سیاسی وی نیست. من معتقدم هیچ دانشگاهی نباید بیش از 150هزار دانشجو داشته باشد زیرا برای امنیت کشور نامناسب است و در دنیا هم این گونه است. وی اظهار داشت: ما می‌خواهیم تا دانشجویان به خوبی آموزش ببینند و کار پیدا کنند. لاریجانی تاکید کرد: هیچ کس نباید بخواهد دانشگاه را خراب کند و نباید بگذاریم مناقشات فراتر از بحث‌های کارشناسی شود
منبع: اینساید اف ایران

No comments:

Post a Comment